Film Blu-ray 3D będzie kosztował 300 zł

Film Blu-ray 3D będzie kosztował 300 zł11.03.2010 16:00
Źródło zdjęć: © Samsung

W Stanach Zjednoczonych każdy, kto kupi 3DTV Samsunga dowolnego typu (plazmę, LCD czy LED) dostanie też starter kit, w którego skład wejdzie para okularów migawkowych i film Blu-ray 3D "Potwory kontra obcy". W Polsce na podobną promocję liczyć nie możemy.

W Stanach Zjednoczonych każdy, kto kupi 3DTV Samsunga dowolnego typu (plazmę, LCD czy LED) dostanie też starter kit, w którego skład wejdzie para okularów migawkowych i film Blu-ray 3D "Potwory kontra obcy". W Polsce na podobną promocję liczyć nie możemy. Proste obliczenia kosztu zestawu, składającego się z okularów 3D i filmu wskazują, że ten ostatni kosztuje aż... 300zł

Samsung to kolejna - po Sony i LG - duża firma, która wprowadza lub ogłasza plan szybkiego wprowadzenia do sprzedaży telewizorów 3D.

Hity CES 2010

Pierwsze odbiorniki 3DTV sygnowane tą marką trafią do sklepów w najbliższych tygodniach. Modele telewizorów 3D, które będą wkrótce oferowane w sprzedaży detalicznej, to nic innego jak urządzenia prezentowane przez Samsunga na styczniowych targach Consumer Electronics Show w Las Vegas. Są to więc linie odbiorników z krawędziowym podświetleniem LED - C7000. C8000 i C9000, plazmy 7000 i 8000 oraz LCD - model 750.

Źródło zdjęć: © Samsung LCD75. (fot. Samsung)
Źródło zdjęć: © Samsung LCD75. (fot. Samsung)

Warto zwrócić uwagę, że odbiorniki z podświetleniem LED C800. to pierwsze telewizory z funkcją lokalnego wygaszania pikseli. System ten, zarezerwowany dotychczas dla odbiorników z obszarowym, tylnym podświetleniem, poprawia głębię czerni w obrazie. Funkcja trafi też do innych LED-owych telewizorów Samsunga, m.in. C6800.

Valencia

Za wyświetlanie obrazu 3. odpowiada w nowych telewizorach system nazwany przez Samsunga: HyperReal Engine. Jego podstawowym elementem jest procesor obrazu o nazwie kodowej Valencia, wg przedstawicieli Samsunga układ bardzo zaawansowany, porównywalny z mikroprocesorami komputerowymi. Dzięki temu układowi telewizory mogą konwertować dowolny wejściowy sygnał wideo 2D na obraz trójwymiarowy. Producent zapewnia, że system sprawdza się np. przy oglądaniu telewizji analogowej i cyfrowej czy odtwarzaniu filmów z płyt DVD/Blu-ray. Nie działa z materiałami wideo umieszczonymi w Internecie, np. w serwisie YouTube.
Algorytmy zastosowane do przetwarzania obrazu 2D na 3D analizują obiekty wyświetlane na obrazie - te położone na dole są automatycznie rozpoznawane jako "położone bliżej", a te u góry - jako oddalone. Na tej podstawie odbywa się generowanie sceny 3D. Podobnie ma się rzecz z obiektami w ruchu - te poruszające się wolniej są klasyfikowane jako oddalone, a te które poruszają się z większą prędkością, jako bliższe widzowi. Co z okularami?

Materiału 3. nie da się obejrzeć bez specjalnych okularów. Samsung proponuje trzy wersje szkieł z aktywną migawką - z wymienną, płaską baterią oraz z akumulatorem niewymienialnym, ładowanym przez kabel w wydaniu dla dzieci i dla dorosłych widzów. Okulary Samsunga nie będą współpracować z odbiornikami innych marek.

  1. marca w Warszawie miała miejsce oficjalna prezentacja nowości, w czasie której redaktorzy magazynów branżowych mogli sprawdzić w praktyce działanie technologii 3D. Do telewizora LED podłączono odtwarzacz Blu-ray 3D, na którym uruchomiono film Blu-ray 3D "Potwory kontra obcy". Okazało się, że aktywacja trybu trójwymiarowego w TV powoduje 50-procentowy spadek jasności wideo. Z kolei obraz 2D przeskalowany do trójwymiaru ustępował jakością głębi "normalnemu" 3D, ale i tak wzbudził uznanie zgromadzonych na prezentacji. Gdzie te promocje?

W Stanach Zjednoczonych nabywcy nowych odbiorników 3DTV Samsunga dowolnego rodzaju (plazmę, LCD czy LED) otrzymają tzw. zestaw startowy złożony z pary okularów migawkowych i filmu "Potwory kontra obcy". Ponadto, nabywcom plazmowych telewizorów 3. Samsunga przedstawiona będzie bardzo ciekawa oferta promocyjna: starter kit i - do wyboru - odtwarzacz Blu-ray 3D BD-6900 lub zestaw kina domowego Samsung HT-66930 (informuje o tym PCWorld.com).

Źródło zdjęć: © Samsung LED C900. (fot. Samsung)
Źródło zdjęć: © Samsung LED C900. (fot. Samsung)

Polscy klienci na podobną promocję liczyć nie mogą (no chyba, że do akcji wejdą elektromarkety ze sprzętem). Na naszym rynku w zestawie z telewizorem okulary nie znajdą się w ogóle. Klient będzie mógł dokupić osobno szkła lub cały starter kit. Szacowana cena okularów to 29. zł, zestawu okulary (2 pary) + film - ok. 900 zł. Odliczając więc koszt okularów, film wyceniony został na ok. 300 zł. Miejmy nadzieję, że gdy w obiegu znajdzie się więcej produkcji 3D, ceny nośników z nimi spadną (w tym roku w formie Blu-ray 3D ma zostać wydany m.in. "Shrek").
Oficjalnych cen odbiorników 3. jeszcze nie podano.
Więcej informacji: Samsung

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.