Facebook: Sponsorowane wyniki wyszukiwania i nowy wygląd wiadomości

Facebook: Sponsorowane wyniki wyszukiwania i nowy wygląd wiadomości23.08.2012 14:00
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Zmiany, zmiany, zmiany. Zuckerberg od lat utrzymuje Facebooka w permanentnej wersji beta, co ma swoje dobre i złe strony. Najnowsza partia zmian dotyczyć będzie okna wiadomości oraz sponsorowanych wyników wyszukiwania.

Nowy wygląd okna wiadomości pozwalać ma na wygodne korzystanie z poczty @facebook.com, wiadomości i chatu w jednym miejscu. Co jest akurat dobrą wiadomością. Dodatkowo Facebook wprowadzi skróty klawiaturowe, co również jest przydatną funkcjonalnością. Na razie nie wiadomo jakie konkretnie funkcjonalności kryć się będą pod skrótami. No może poza tym, że listę skrótów klawiaturowych wywoływać się będzie na Alt+Q (Ctrl+Q dla Maców) Skromna liczba użytkowników portali społecznościowego ma dostęp do nowego interface’u wiadomości już od wczoraj, w ciągu najbliższych tygodniu update zostanie wprowadzony na całym świecie.

Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)

Dobrymi wiadomościami Zuckerberg chwali się w newsroomie Facebooka. O tych niezbyt przyjemnych dla użytkowników dowiadywać musimy się z innych źródeł. Jak wynika z maila, który został rozesłany przez PR-owców Facebooka do niektórych agencji reklamowych, a do którego dotarł TechCrunch, portal społecznościowy uruchomił wczoraj sponsorowane wyniki wyszukiwania. Rzućmy na niego okiem:

- _ Dzisiaj uruchomiliśmy sponsorowane wyniki wyszukiwania i chcielibyśmy podzielić się z Wami szczegółami produktu. Codziennie wiele osób na Facebooku używa naszej wyszukiwarki by znaleźć ludzi, miejsca i rzeczy. Chcielibyśmy im pomóc w znajdowaniu ważnych dla nich produktów, marek i usług. Sponsorowane wyniki wyszukiwania dają markom możliwość wykupienia reklam w wynikach wyszukiwania co przełoży się na większą świadomość użytkowników i ruch dla państwa aplikacji, strony czy miejsca. Sponsorowane wyniki oferują: 1. Zwiększoną dystrybucję państwa wiadomości, umieszczenie jej w jednej z najczęściej używanych funkcjonalności Facebooka. 2. Możliwość skierowania przekazu do grupy docelowej, która poszukuje twojej marki, dzięki pojawieniu się pomiędzy pokrewnymi aplikacjami, stronami i miejscami. 3. Elastyczność w dopasowaniu docelowego landing page, na przykład konkretna zakładka na państwa stronie. Przy pomocy tego produktu nie będzie możliwości przekierowania poza Facebooka, będzie można przekierować na
konkretną stronę, zakładkę czy do aplikacji. Sponsorowane wyniki będą dostępne w Power Editor dziś, w późniejszych godzinach. _

W porównaniu do rozwiązania, które było testowane wcześniej, reklamy w wynikach wyszukiwania są teraz jasno oddzielone od normalnych wyników. Można też (podobno) ukryć konkretną reklamę. Nie zmienia to faktu, że to reklamy są na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)

Niestety dla Facebooka, sponsorowane wyniki wyszukiwania nadal mogą być dużo mniej przydatne dla reklamodawców niż analogiczna usługa Google. Zazwyczaj jeśli już wyszukuje się czegoś przez Facebooka to jest to bardzo konkretna osoba, wydarzenie lub firma. Mało prawdopodobne, że poprzez wyświetlenie sponsorowanego wyniku uda się odwrócić uwagę użytkownika od tego czego szuka. Nawet jeśli reklama będzie na szycie wyników. W kwestii poszukiwania produktów i usług Google nadal będzie miało przewagę. Co nie znaczy, że nie można próbować z nimi konkurować.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.