Facebook się zmienia. Czy na lepsze?

Facebook się zmienia. Czy na lepsze?08.03.2013 11:37
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Facebook przebudowuje swój najważniejszy element - strumień wiadomości

Główną zmianą będzie prezentowanie większych zdjęć i materiałów wideo, dodawanych przez naszych znajomych czy prowadzących obserwowane przez nas profile. Silniej eksponowane będą również wiadomości z serwisów, które śledzimy, odtwarzane utwory muzyczne oraz nadchodzące wydarzenia z kalendarza. Już teraz deweloperzy są zachęcani do projektowania aplikacji korzystających z Facebook API, w których wykorzystywane są zdjęcia w rozmiarze 600x60. px, a minimalnie 200x200 px.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Zmieni się również sposób sortowania treści. W tej chwili za kolejność, w jakiej obserwujemy wpisy odpowiada algorytm Edge Rank –. w uproszczeniu, bardziej promowane są wpisy, które wykazują większą aktywność czytających. Nowy strumień wiadomości pozwoli na wybranie, co chcemy oglądać: wszystko, co dzielą z nami przyjaciele, tylko zdjęcia, tylko wpisy związane ze słuchaną muzyką albo tylko najnowsze wiadomości z obserwowanych profili.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Istotną zmianą jest również unifikacja wyglądu Facebooka na komputerze stacjonarnym i urządzeniach mobilnych. Nowy strumień wiadomości będzie się prezentował dokładnie tak samo na komputerze, tablecie i smartfonie.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Wszystkie zmiany są odpowiedzią Facebooka nie tylko na zmieniające się standardy projektowania serwisów, ale również na zachowania użytkowników serwisów społecznościowych. Badanie przeprowadzone przez Pew Internet & American Life Project pokazało, ze aż 6. proc. użytkowników Facebooka zrobiło sobie przerwę od serwisu na co najmniej kilka tygodni. Co więcej, aż 20 proc. osób, które deklarują, że nie korzystają z Facebooka, kiedyś było jego aktywnymi użytkownikami. To oraz inne badania wyraźnie pokazują, że ludzie są zwyczajnie przytłoczeni informacjami, które widzą na swojej tablicy i treści te coraz mniej ich angażują. Jednocześnie obecna forma prezentowania wpisów - skupiająca się na formie tekstowej - jest w erze wszechobecnych obrazów i wideo przestarzała.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Nową wersję Facebooka mogła już przetestować wybrana grupa użytkowników. Reszta z nas musi poczekać, gdyż zmiany wdrażane będą stopniowo dla kolejnych osób. Jeśli chodzi o aktualizację wersji mobilnej, najpierw zmiany zobaczą użytkownicy iOS, a później urządzeń z Androidem.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.