Facebook chce "zbudować teleporter". Wizja przyszłości internetu według giganta

Facebook chce "zbudować teleporter". Wizja przyszłości internetu według giganta04.11.2015 12:09
Źródło zdjęć: © Nan Palmero / CC

Dyrektor ds. technologii Facebooka, Mike Schroepfer, stwierdził, że jego firma planuje w ciągu najbliższej dekady zbudować coś, co "w gruncie rzeczy będzie teleporterem". Czy oznacza to spełnienie marzeń fanów SF i rewolucję w transporcie publicznym? Nie, rzecz jasna nie. Ale tłumaczy, po co Facebookowi Oculus i jak firma widzi przyszłość internetu.

Dyrektor ds. technologii Facebooka, Mike Schroepfer, stwierdził, że jego firma planuje w ciągu najbliższej dekady zbudować coś, co "w gruncie rzeczy będzie teleporterem". Czy oznacza to spełnienie marzeń fanów SF i rewolucję w transporcie publicznym? Rzecz jasna nie, ale tłumaczy, po co Facebookowi Oculus i jak firma widzi przyszłość internetu.

Kiedy na początku 2014 roku Facebook kupił firmę Oculus VR za 2 miliardy dolarów, zrozumienie jego intencji nie było łatwe. Co ma wspólnego startup, pracujący nad realizacją marzenia o wirtualnej rzeczywistości, z serwisem społecznościowym, łączącym miliony ludzi na całym świecie?

Jak się jednak okazuje, firma Marka Zuckerberga ma bardzo konkretną wizję tego, w jaki sposób wykorzystać wirtualną rzeczywistość. Według niej gogle VR nie mają być tylko gadżetem, który pochłonie fascynatów nowych technologii i miłośników gier komputerowych. Wręcz przeciwnie – mają zmienić sposób, w jaki kontaktujemy się z innymi, i to znacznie bardziej niż uczynił to już sam Facebook.

- Facebook chce stworzyć urządzenie, które pozwoli każdemu być gdziekolwiek i z kimkolwiek chce, niezależnie od granic geograficznych – stwierdził Mike Schroepfer podczas konferencji prasowej, poprzedzającej odbywający się w Dublinie szczyt internetowego biznesu. Wypuszczenie na rynek konsumenckiej wersji gogli Oculus na początku przyszłego roku będzie dopiero pierwszym krokiem na drodze do realizacji tego celu.

W dalszej kolejności internetowy gigant chce opracowania technologii, dzięki którym gadżet ten będzie w stanie oszukać zmysły użytkownika. Tak, by przekonał go, że znajduje się _ zupełnie gdzie indziej niż w rzeczywistości _. I ma już na nie konkretne pomysły.

Pół roku po pojawieniu się na rynku okularów do sprzedaży trafić mają kontrolery Oculus Touch, które pozwolą użytkownikom na "dotykanie" i wchodzenie w interakcję z wirtualnymi obiektami. Do tego firma pracuje nad systemem czujników, umieszczonych w goglach, które mają być w stanie przenieść mimikę użytkownika do wirtualnej przestrzeni. Chodzi o to, by ludzie mogli widzieć się w niej nawzajem, łącznie z pełnym oddaniem wyrazu twarzy.

- To niesamowite, jak niewiele trzeba, by oszukać ludzki mózg, że stoi przed inną, prawdziwą osobą – stwierdził Schroepfer.

Do tego Facebook planuje nad opracowaniem rozwiązania, które pozwolić ma na bardzo dokładne przenoszenie rzeczywistych miejsc do wirtualnej rzeczywistości – tak, by ludzie nie tylko widzieli swoje dokładne reprezentacje, ale też jak najbardziej przekonujące miejsce, w którym się znajdują. Nad tym pracuje aktualnie kupiona przez Facebooka firma Surreal Vision, której technologia pozwalać ma na przenoszenie sceny z rzeczywistego świata do wirtualnej rzeczywistości.

Trzecią rzeczą, którą internetowy gigant chce uzupełnić swoją wizję przyszłości, jest narzędzie, dzięki któremu użytkownicy będą w stanie sami kreować swoje wirtualne światy.

Schroepfer o wszystkich tych planach mówił bardzo na serio, na ich realizację dając swojej firmie czas do 2025 roku. Trudno w tej chwili powiedzieć, czy brzmi to bardziej fascynująco, czy przerażająco.

_ DG _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.