European VRAR Congress. Wirtualna rzeczywistość - realne szanse

European VRAR Congress. Wirtualna rzeczywistość - realne szanse16.11.2017 08:47
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Artykuł sponsorowany

Jak podbijać rynki usługami opartymi na VR? Co słychać w wirtualnej rzeczywistości? Czy w VR może wyleczyć zeza? Odpowiedzi na te wszystkie pytania poznają uczestnicy European VR/AR Congress.

Trzecia już edycja tego wydarzenia odbędzie się 23-24 listopada w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

- European VR/AR Congress to najważniejsze tego typu wydarzenie w naszej części Europy dotyczące roli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w przemyśle, nauce i pozostałych dziedzinach życia. Program trzeciej edycji konferencji dotyka branż takich jak marketing, media, architektura, kultura i szeroko pojęty biznes. Tym razem przygotowaliśmy też szczególnie mocny blok medyczny - zdradza Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy kongresu.
Otworzy go prelekcja doktora Przemysława Korzeniowskiego z Imperial College w Londynie, który opowie o tym, jak VR-owe symulatory mogą pomóc w szkoleniu chirurgów.
- Obecnie najpowszechniejszą metodą zdobywania przez lekarzy takich umiejętności jest asystowanie podczas zabiegów bardziej doświadczonym kolegom. Ale ze względu na bezpieczeństwo pacjentów oraz wysokie koszty, taka forma szkolenia jest coraz częściej kwestionowana - tłumaczy Korzeniowski. - Większy nacisk kładzie się natomiast na trening poza salą operacyjną, a VR idealnie się do tego nadaje. Można w nim stworzyć konfigurowalne, powtarzalne środowisko szkoleniowe, w którym można doskonalić swoje umiejętności bez narażania zdrowia pacjentów - wyjaśnia.
Technologie VR i AR to szansa na zrewolucjonizowanie świata medycyny, ale także m.in. komunikacji. Grzegorz Piechota - naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu wyjaśni, dlaczego to sami konsumenci są najczęściej sprawcami gwałtownych zmian w wielu branżach. A także czego brakuje produktom i usługom, by zmieniały zachowania konsumentów i jaka jest rola VR oraz AR w tym procesie.

Przykład wykorzystania technologii w reklamie przedstawią natomiast Jacek Stefanowicz z VML Poland i Kuba Matyka z Melt. Opiszą case study projektu ‘Samsung presents “The Missed Spaceflight”, czyli kampanii, w której doświadczenie VR nie tylko reklamowało nowy sprzęt Samsunga, ale także ‘wystąpiło’ w reklamie o spełnianiu marzeń. Mówcy opowiedzą o pomyśle, doświadczeniu VR i samej reklamie, z dwóch punktów widzenia: agencji marketingowej i studia VR.

Imersywne sposoby opowiadania historii dają odbiorcom większe poczucie obecności w samej opowieści. Zmienia się przestrzeń wokół odbiorców – zamiast oglądać historię boku, patrzą na nią ze środka, stając się głównym bohaterem otaczającego, sferycznego świata.
O tym nowym sposobie komunikacji opowie podczas kongresu Louis Jebb - założyciel i prezes brytyjskiego startupu Immersiv.ly, który tworzy i sprzedaje treści dziennikarskie w wirtualnej rzeczywistości. Prezentacja udowodni, że narracja z wykorzystaniem wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości pozwala wydawcom treści nie tylko odbudowywać malejące zaufanie odbiorców do informacji, ale otwiera też perspektywy na wprowadzanie nowych modeli biznesowych dla dystrybuowanych treści.

O szczegółach produkcji w technologii VR opowie na konferencji realizator dźwięku, scenarzysta i reżyser audio, producent muzyczny Paweł Uszyński. Jakie są perspektywy rozwoju, wyzwania oraz waga dźwięku przestrzennego dla pełnego doświadczenia rzeczywistości wirtualnej? Autor prelekcji odpowie na te pytania odwołując się do dwóch projektów, nad którymi pracował: gry VR „Interkosmos” oraz słuchowiska binauralnego „Tunel”. Podzieli się także doświadczeniami wyniesionymi z tworzeniem nagrania binauralnego, poprzez zamontowanie mikrofonów w uszach aktora-głównego bohatera.

Integralną częścią kongresu jest strefa wystawiennicza, czyli EXPO. Producenci sprzętu oraz aplikacji VR/AR prezentują w niej swoje najnowsze produkcje. Tym razem będzie tam można zobaczyć m.in.: jak może wyglądać przyszłość szkoleń zawodowych, przetestować Lenovo Star Wars: Jedi Challenges - nowe doświadczenie AR na motywach Gwiezdnych Wojen, a także zagrać w Gran Tourismo Sport w wersji na PlayStation 4, która miała swoją premierę w październiku. Po raz drugi kongres wzbogacony będzie strefą Startup Zone poświęconą najmłodszym firmom w branży oraz serią warsztatów pozwalających na pogłębienie wiedzy z praktycznego zastosowania technologii. Więcej informacji oraz bilety dostępne są na stronie: vrcongress.pl

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.