Ekosystem technologiczny Google Marketing Platform - jak wykorzystać go w biznesie?

Ekosystem technologiczny Google Marketing Platform - jak wykorzystać go w biznesie?23.11.2022 09:02
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał prasowy SalesTube

Środowisko MarTech nieustannie się przekształca, a głównym kierunkiem tych zmian jest łatwiejsza integracja danych. Zbieranie ich nie jest jednak celem samym w sobie, zwłaszcza w czasach, kiedy każdy z nas coraz bardziej ich strzeże. Dla e-biznesów kluczowe jest jednak to, jak dzięki danym mogą wznieść doświadczenie użytkowników z marką na najwyższy poziom i budować zaangażowanie, a finalnie sprzedaż. Google Marketing Platform daje właśnie takie możliwości, które Agencja SalesTube opisała w bezpłatnym ebook GMP 2.0. Publikacja pokazuje, jak dzięki technologiom marketingowym można skalować biznes online.

Google Marketing Platform (GMP), czyli googlowska platforma służąca centralizacji jak największej ilości elementów digital marketingu w jednym miejscu, umożliwia lepsze zrozumienie i pogłębione rozpoznanie preferencji odbiorców komunikacji. To z kolei zwiększa szanse, że marka w komunikacji z klientem trafi do niego z tym, czego naprawdę potrzebują: spersonalizowanym komunikatem, interesującym produktem czy poszukiwaną w sieci usługą. Ma to bezpośredni wpływ na postrzeganie marki, a także koszty sprzedaży.

Agencja martech i e-commerce SalesTube dwa lata temu stworzyła pierwsze na świecie opracowanie na ten temat skierowane do marketerów. Bezpłatny materiał doczekał się swojej drugiej edycji.

Ebook GMP 2.0 to ponad 100 stron wiedzy o jednej z największych platform do zakupu mediów i analizy danych, uwzględniającej zmiany w produktach GMP, takie jak GA4, najnowsze case studies, a także artykuły i wypowiedzi ekspertów, specjalistów produktowych, certyfikowanych trenerów GMP oraz przedstawicieli Google.

GMP - odpowiedź na wyzwania cyfrowego marketingu

Google Marketing Platform to narzędzie do reklamy i analityki online, które pomaga połączyć każdy etap podróży użytkownika, tworzy jeden ekosystem do zarządzania zakupem mediów, analizą danych i pomiarem jakości kampanii. Platforma rozwiązuje przy tym współczesne wyzwania marketingu cyfrowego - automatyzacji działań marketingowych, pozyskiwania danych ze wszystkich kanałów sprzedaży przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności użytkownika, ich segmentacji i analityki. Platforma ta pomaga lepiej zrozumieć ścieżki zakupowe użytkowników, ilość i jakość interakcji z marką, produktami czy usługami.

"Google Marketing Platform pozwala na zintegrowane planowanie, zakup, pomiar oraz optymalizację kampanii z wykorzystaniem algorytmów nauczania maszynowego, zwracając przy tym szczególną uwagę na poszanowanie prywatności użytkowników. Szerokie spektrum możliwości dostępne w narzędziach daje możliwość łączenia oraz aktywacji danych 1P (first party) ze źródeł takich jak CRM, stany magazynowe, czy aplikacje. Dzięki temu kampanie prowadzone z wykorzystaniem Google Marketing Platform pozwalają na lepsze zrozumienie zachowań użytkowników oraz efektywne i precyzyjnie dopasowanie działań marketingowych do odbiorców" - Damian Huba, Head of GMP Partnerships, CEE.

Całość oparta jest na systemie one cookie - przy pełnej integracji narzędzi dostępnych na platformie i prowadzeniu działań za jej pośrednictwem można rozpoznać tego samego użytkownika na różnych urządzeniach i w różnych kanałach. Szerokie spektrum możliwości dostępne w narzędziach pozwala na integrację oraz aktywację danych 1P (first party) takich jak CRM, stany magazynowe, czy aplikacje. Do tego Google oferuje płatne i bezpłatne opcje, w zależności od skali prowadzonych działań, wielkości organizacji i oczywiście budżetu.

Zakup mediów w jednym miejscu

GMP to także system, który pozwala na zakup powierzchni reklamowych u większości wydawców na całym świecie w modelu Programmatic i jednoczesnym prowadzenie w jednym miejscu kampanii display, video, audio, search, czy nawet smartTV. Co więcej, jeśli prowadzimy kampanie na innych platformach, np. Facebook, Instagram, czy Criteo, możemy mierzyć te kanały bezpośrednio w narzędziach tej platformy. W ten sposób centralizujemy wszystkie aktywności prowadzone w ramach digital marketingu, zbieramy dane o efektywności kanałów reklamowych w jednym miejscu i możemy w łatwy sposób je ze sobą porównać. Wspomniane badanie efektywności kanałów oznacza zbieranie nie tylko podstawowych danych o wyświetleniach i kliknięciach z różnych źródeł, ale także danych o liczbie konwersji, do których dany kanał bezpośrednio prowadził czy konwersji, które wspomagały klienta na ścieżce zakupowej. W ten sposób w GMP możliwe jest analizowacnie danych tylko o zdeduplikowanych użytkownikach i mierzenie unikalnego zasięgu kanałów. Dzięki temu znany jest realny zasięg wszystkich kampanii bez względu na system, przez który były prowadzone.

"Czas pandemii, wojna, dwucyfrowa inflacja i prognozowana recesja to test za testem dla rynku. Sprawne prowadzenie, mierzenie i optymalizacja działań w digitalu, a przede wszystkim precyzyjne oszacowanie inwestycji nigdy nie były jednak tak ważne. Przy tak dużej konkurencji w e-commerce, szansę na przebicie się ze swoją ofertą mają te biznesy, które precyzyjnie dopasowują ją do użytkowników. Ekosystem Google Marketing Platform daje im taką możliwość, jednak wiele polskich firm z różnych powodów odsuwa decyzję o inwestycji w narzędzia martech. Praca z technologią i danymi to inwestycja z opóźnionym zwrotem, ale to jedyna słuszna droga by skalować biznes przy tak dużej podaży w świecie online i móc planować jego rozwój w perspektywie lat" - Joanna Czekaj, Managing Director SalesTube

Rozwój na drodze do dojrzałości cyfrowej Ebook GMP 2.0 rozbudowany został o wiedzę w obszarze digital maturity, czyli dojrzałości cyfrowej, która przedstawia, w jakim stopniu w firmach i w ramach ich działalności wykorzystywane są dostępne rozwiązania cyfrowe. To także wiedza o tym, jak w przedsiębiorstwach są wdrażane i rozwijane dostępne technologie, innowacje, czy kompetencje pracowników, i w końcu, jak postępujący proces cyfryzacji jest takiej firmie realizowany. Materiał przybliża nie tylko etapy dojrzałości cyfrowej, ale i metody ich rozpoznania w firmie oraz sposoby na zaplanowanie wzrostu w tym aspekcie.

Autor ebooka, agencja SalesTube, to jeden z pięciu na świecie zdobywców pełnej certyfikacji Google Marketing Platform, jeden z największych Sales Partnerów GMP z największą liczbą certyfikatów na świecie i największą liczbą certyfikowanych trenerów GMP w Europie.

Patronat nad Ebookiem objęli: Izba Gospodarki Elektronicznej, magazyn "Media Marketing Polska" oraz Wirtualna Polska Media. Ebook jest dostępny nieodpłatnie pod linkiem: https://bit.ly/GMPebook

Materiał prasowy SalesTube
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.