Echa pierwszej edycji Digital Signage Trends 2009

Echa pierwszej edycji Digital Signage Trends 200925.09.2009 15:22

W dniu 17 września br. w Warszawie zakończyła się pierwsza edycja międzynarodowej konferencji Digital Signage Trends 2009. W imprezie uczestniczyło ponad 200 uczestników zainteresowanych tematem cyfrowej komunikacji marketingowej. W trakcie dwudniowego forum przeprowadzono cieszące się ogromnym zainteresowaniem debaty tematyczne i wygłoszono aż 37 prelekcji. Patronat merytoryczny nad przedsięwzięciem, organizowanym przez agencję 4D media relations, objęło stowarzyszenie branżowe Polish Digital Signage Association

Digital Signage Trends’09. stanowi kontynuację dwóch ubiegłorocznych konferencji przygotowanych przez NEC Display Solutions oraz POL-TV Multimedia. W tym roku po raz pierwszy taka branżowa impreza została zorganizowana pod egidą Polish Digital Signage Association - organizacji, powołanej aby zjednoczyć, edukować oraz standaryzować rynek DS w Polsce. Mam nadzieję, że projekt ten zajmie stałe miejsce w kalendarzu europejskich wydarzeń Digital Signage. - komentuje Michał Moszyński, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Pol-TV Multimedia, Prezes PDSA.

Organizatorzy konstruując agendę konferencji potraktowali temat bardzo szeroko i wyczerpująco. Przedstawiono przede wszystkim wiele studiów przypadków, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Prelekcje opisujące realizacje systemów Digital Signage dotyczyły miedzy innymi wdrożeń w sieciach: Empik, Rossmann, Alior Bank, Banku BZ WBK, Carrefour, SPAR, a także realizacji w galeriach handlowych, lokalach rozrywkowych, gastronomicznych oraz środkach transportu publicznego.

Zaprezentowano nie tylko systemy reklamowe, ale również informacyjne, np. wspierające pracę administracji publicznej, czy sądów. Podczas konferencji szeroko omówiono również zagadnienia sprzętowe. Obszerne bloki tematyczne dotyczyły nośników, playerów Digital Signage oraz oprogramowania DS. Poruszono także kwestie prawne, związane z dystrybucją treści Digital Signage.

Dużym zainteresowaniem uczestników Digital Signage Trends 200. cieszyły się debaty tematyczne. W trakcje konferencji odbyły się dwie takie dyskusje. Pierwsza dotyczyła kreacji kontentu DS, a swoje zdanie w tej kwestii zaprezentowali z jednej strony praktycy: przedstawiciele renomowanych agencji reklamowych, agencji kreacyjnych oraz firm konstruujących i zarządzających sieciami DS, z drugiej zaś strony autorytety naukowe z dziedziny marketingu - m.in. doc. Bogusław Kwarciak. Kolejna debata tematyczna dotyczyła pomiarów skuteczności przekazu Digital Signage. W dyskusji starli się przedstawiciele agencji badawczych: Pentor Research International oraz Dom Badawczy Maison wraz z przedstawicielami firm oferujących własne rozwiązania do badania skuteczności przekazu (np. system iCapture).

Konferencja Digital Signage Trends 200. była bardzo cennym źródłem informacji o systemach DS i rynku, myślę że nie tylko dla uczestników ale i dla sponsorów. Szeroka tematyka obejmująca zagadnienia prawne, technologiczne, kontentu na nośniki, wiele przykładów wdrożeń ze świata jak i z rynku polskiego, sprawiła, że z pewnością każdy znalazł coś dla siebie. - podsumowuje program konferencji Kamila Pawlikowska, Starszy Specjalista ds. Marketingu w MCX Systems.

W trakcie dwóch dni konferencyjnych, równolegle z wykładami odbywały się również warsztaty. W dwóch salach wystawienniczych na powierzchni ponad 30. m2 zaprezentowali swoje rozwiązania producenci sprzętu, rozwiązań informatycznych DS oraz podmioty projektujące, wdrażające oraz zarządzające sieciami DS. Wykłady i warsztaty były jednocześnie tłem do wielu owocnych rozmów biznesowych, gdyż konferencja przyciągnęła zarówno głównych graczy rynku DS w Polsce, jak i wiele firm i instytucji zainteresowanych tą formą komunikacji z klientem.

Wysoka frekwencja i zainteresowanie poruszaną tematyką, udział ekspertów zagranicznych, a także interesująca ekspozycja rozwiązań DS utwierdziły organizatorów przedsięwzięcia w planach ustanowienia Digital Signage Trends imprezą cykliczną.

Mariusz Orzechowski, pomysłodawca konferencji, V-ce Prezes PDSA, Dyrektor NEC Display Solutions w Polsce, powiedział po jej zakończeniu: „Cieszę się, że przyszło nam współtworzyć tak szeroko zakrojone, profesjonalne przedsięwzięcie. Konferencja przyciągnęła do Warszawy główne firmy z branży DS w Polsce oraz podmioty, które już wykorzystują, albo będą wdrażały własny system DS. To dla nas idealne miejsce do podzielenia się naszymi doświadczeniami z wdrożeń realizowanych na bazie naszych produktów tu w Polsce, ale także w całej Europie. Myślę, że udało nam się przekazać uczestnikom konferencji, że DS ma bardzo szerokie zastosowanie, a jako kanał nowoczesnej komunikacji w miejscu sprzedaży stwarza wyjątkowy potencjał. Możliwości wykorzystania nośników cyfrowych są niemalże nieograniczone - wszystko zależy od inwencji twórców systemu oraz od koncepcji klienta”.

Patronami medialnymi przedsięwzięcia byli: TV Biznes, Media&Marketing Polska, Business Media, Gazeta Bankowa, Visual Communication, OOH Magazine, Hotel Profit, Magazyn PSD oraz portale: Wirtualna Polska, Mediarun, Nowoczesna Firma i Świat Obrazu.

Sponsorami tytularnymi konferencji były firmy: NEC Display Solutions, POL-TV Multimedia, MCX Systems.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie: www.digitalsignagetrends.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.