Dyson prezentuje nową lokówkę. Na jej projekt firma wydała 31 milionów dolarów

Dyson prezentuje nową lokówkę. Na jej projekt firma wydała 31 milionów dolarów24.10.2018 10:49
Źródło zdjęć: © YouTube | Dyson

Brytyjska firma Dyson przez lata pracowała nad kolejnym sprzętem z kategorii "życie codzienne". Jest to lokówka Airwrap, na którą oprócz sześciu lat pracy, wydali także ponad 31,4 milionów dolarów.

Dyson to firma założona przez Jamesa Dysona. Kojarzymy ją przede wszystkim ze stosowania nowoczesnych technologii w sprzęcie codziennego użytku. Są to odkurzacze, lampy i inne typowe sprzęty AGD. Tym razem Brytyjczycy zaprezentowali lokówkę, której proces projektowania był co najmniej skomplikowany.

Źródło zdjęć: © Dyson
Źródło zdjęć: © Dyson

Firma wydała ponad 31,4 mln dolarów na cały proces powstawania produktu. Po drodze powstały aż 642 prototypy urządzenia. Gotowy produkt ma kosztować 500 dolarów (ok 2100 zł), a więc równowartość kwoty wydanej na projekt zwróci się dopiero po 62800 sprzedanych produktach, nie wliczając kosztów produkcji, które nie są nam znane.

Nowy wynalazek Dysona

Dyson przekonuje, że nie jest to zwykła lokówka, a konkurencyjne produkty nie mogą się jej równać. Czy w produktach tego typu można jeszcze coś zmienić? Dyson twierdzi że tak. Nowa lokówka wykorzystuje zjawisko fizyczne - efekt Coandy. Polega na tym, że strumień płynu, gazu lub cieczy ma tendencję do przylegania do najbliższej powierzchni.

"Airwrap" od firmy Dyson ma służyć nie tylko do robienia loków, ale też do wyprostowania czy wygładzenia włosów. Za pomocą sprężonego powietrza wypuszczanego przez niewielkie otwory wytwarza wspomniany efekt Coandy. Wówczas powietrze krąży wokół lokówki, tworząc "mini wir". Włosy w kontakcie z efektem Coandy zaczynają się zawijać wokół lokówki. Temperatura około 150 stopni Celsjusza pozwala włosom zakręcić się.

Jakim typem gracza jesteś? Preferujesz klasyczne produkcje dla jednego gracza czy uważnie śledzisz esport? Wypełnij nasz quiz!

Źródło: Fast Company

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.