Dynamiczny wzrost segmentu elektroniki noszonej

Dynamiczny wzrost segmentu elektroniki noszonej22.10.2014 10:12
Źródło zdjęć: © Pebble Technology / CC

Internet rzeczy będzie w najbliższych latach najszybciej rosnącym segmentem rynku – oceniają przedstawiciele Intela. Liczba nowych urządzeń w sieci będzie się lawinowo zwiększać: oprócz komputerów, smartfonów i tabletów rozwijać się będą takie kategorie, jak samochody, roboty przemysłowe czy wearables, czyli tzw. elektronika noszona. Rozbudowująca się sieć to duże wyzwanie dla firm IT.

– Wierzymy, że internet rzeczy jest segmentem rynku, który będzie rozwijał się najbardziej dynamicznie w ciągu najbliższych kilku lat – podkreśla Krzysztof Jonak, dyrektor firmy Intel na Europę Środkowo-Wschodnią. – Bazując na danych firm analitycznych, do 2020 roku będziemy mieli około 50 mld różnego rodzaju podłączonych urządzeń na świecie.

Analitycy McKinsey Global Institute szacują, że internet rzeczy może mieć ekonomiczny wpływ rzędu 2,7-6,2 biliona dolarów rocznie do 2025 roku. Obejmuje to wszystkie urządzenia, które gromadzą dane, przetwarzają je oraz dzielą się nimi z innymi urządzeniami: zarówno tablety, jak i inteligentne zegarki (smartwatch), urządzenia AGD, a nawet artykuły oświetleniowe.

– Mówimy o urządzeniach takich jak samochody, roboty przemysłowe, wearables. Te wszystkie urządzenia mają ze sobą rozmawiać. Musimy zagwarantować, że pomiędzy tymi urządzeniami będzie wspólny, jednolity język komunikacji. Z drugiej strony generują one ogromne ilości danych, które muszą być przetwarzane – mówi Krzysztof Jonak. To oznacza potrzebę bardzo szybkiego rozwoju rozwiązań serwerowych, a co za tym idzie Data Center, przeznaczonych do przechowywania serwerów oraz infrastruktury sieciowej.

Jak zapewnia Jonak, Intel wiele uwagi poświęca nowej kategorii, jaką są tzw. wearables, czyli elektronika noszona.

– Niedawno pojawiły się na rynku wprowadzone przez firmę SMS słuchawki douszne dla sportowców, które jednocześnie mierzą tętno bez potrzeby podłączania żadnego dodatkowego urządzenia czy zasilania. To jest bardzo ciekawy kierunek, wierzymy, że będzie bardzo szybko się rozwijał – podkreśla dyrektor Intela.

Na początku września Intel zaprezentował bransoletkę MICA, zaprojektowaną przez firmę Opening Ceremony. Urządzenie będzie nie tylko zdobić, lecz także umożliwi m.in. odbieranie wiadomości tekstowych czy przypomnień z kalendarza.

Poza nowymi segmentami rynku Intel rozwija się w tradycyjnych obszarach. Celem na ten rok jest sprzedaż 40 mln tabletów opartych na układach mobilnych Intela. Jak podkreśla Jonak, z danych za II kwartał wynika, że koncern jest drugim dostawcą procesorów do tabletów.

III kwartał był dla firmy rekordowy. Globalne przychody wyniosły 14,6 mld dolarów, ponad 1 mld więcej niż przed rokiem, a zysk operacyjny sięgnął 4,5 mld dolarów i był o jedną trzecią wyższy niż w III kwartale 201. roku.

Źródło artykułu:Newseria
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.