Dwukrotny wzrost wydatków na internet do 2011

Dwukrotny wzrost wydatków na internet do 201122.06.2007 16:30
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Reklama w sieci i opłaty za dostęp do internetu wzrosną w Stanach Zjednoczonych dwukrotnie do 2011 dzięki upowszechnianiu się dostępu do szerokopasmowego łącza oraz rozwijającemu się sektorowi portali społecznościowych i stron, oferujących rozrywkę, zgodnie z najnowszym raportem działu Global Entertainment firmy PricewaterhouseCoopers oraz Media Outlook.

W raporcie przewiduje się, że połączone wydatki na reklamę oraz opłaty konsumentów, uiszczane providerom internetowym w Stanach Zjednoczonych, osiągną 78,4 mld USD w 2011, co w porównaniu z sumą 47,2 mld USD w 2006 oznacza średni wzrost roczny na poziomie 10,7%.

Stany Zjednoczone posiadają największy na świecie rynek reklamy online, który ma wg prognoz dynamicznie wzrosnąć do 2011, by osiągnąć poziom 35,4 mld USD. Największym konkurentem dla Stanów Zjednoczonych są obecnie Chiny, które prześcigną ten kraj pod względem penetracji internetu do końca 2009, jak stwierdza raport.

Jak mówi Joseph Rizzo, doradca ds. sektora technologicznego na rynku amerykańskim w PricewaterhouseCoopers: -- _ Spodziewamy się, że Chiny znacznie przyśpieszą rozwój swojego internetu - w kwestii liczby użytkowników już są niesamowici. _

Opłaty za dostęp do internetu wzrosną wg ekspertów do 2011 średnio o 7,1% rocznie, by osiągnąć 43 mld USD.
Jak dodaje Rizzo: -- _ Reklama internetowa znacznie zyskała na odejściu kluczowej grupy konsumentów od telewizji, dla których internet stał się integralną częścią życia codziennego. _

Suma opłata za dostęp do szerokopasmowego łącza ma wzrosnąć wg prognoz do 41,4 mld USD w 2011, w tempie rocznym 11,9%. Oznacza to, iż w Stanach Zjednoczonych będzie wtedy 89 mln internautów - ich średni wzrost roczny wynieść ma 12,2%.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Reuters.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.