Domowa rozrywka w 2023 roku. Wszystko, co warto wiedzieć

Domowa rozrywka w 2023 roku. Wszystko, co warto wiedzieć19.01.2023 11:20
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał prasowy: Samsung

Targi CES to jedna z największych imprez technologicznych na świecie. Co roku wydarzenie ściąga do Las Vegas światowych gigantów oraz setki zwiedzających. Na gorąco wybraliśmy kilka ciekawych nowości, które sprawią, że w tym roku domowa rozrywka dostarczy nowy poziom emocji.

Jeśli domowa rozrywka to w pewnością duże i nowoczesne ekrany. W tej kategorii wiele nowości podczas tegorocznej edycji targów CES zaproponował Samsung. Firma pokazała m.in. 77-calowy telewizor OLED z technologią QD OLED, który stanowi kolejny ważny krok w rozwoju tej kategorii produktów. Przypomnijmy, że koreański producent wprowadził tę linię produktów w 2022 roku i została ona znakomicie przyjęta przez rynek. Dlaczego te telewizory są takie wyjątkowe? Łączą opracowaną z myślą o telewizorach Samsung Neo QLED technologię Quantum Dot z superwydajnymi Neuronowymi Procesorami przy zachowaniu głównych zalet technologii OLED – m.in. doskonałą czerń - jednocześnie usuwając jej ograniczenia w jasności i odwzorowaniu kolorów. Właśnie dlatego te ekrany przez wielu uznawane są obecnie za najlepszą dostępną technologię wyświetlania.

Domowa rozrywka i duże ekrany przywodzą na myśl także projektory. Również w tym segmencie Samsung pokazał się z dobrej strony. W tym roku ofertę uzupełni laserowy projektor The Premiere 8K. To ekscytujący dodatek do gamy projektorów o Ultra Krótkim Rzucie – daje użytkownikom obraz o maksymalnym rozmiarze do 150 cali, w wyjątkowej rozdzielczości. Producent przygotował także więcej możliwości dla fanów mobilnego kina. W tym roku przenośny projektor The Freestyle zyskał nową funkcję inteligentnego łączenia krawędzi (Smart EDGE Blending), a to przekłada się na jeszcze więcej rozrywki. Można będzie korzystać z dwóch urządzeń i oglądać treści w konfiguracji 21:9 bez konieczności ręcznego ustawiania lub korygowania obrazu. Wyobraźmy sobie obraz wyświetlany na elewacji budynku podczas letnich wieczorów. Nas ta wizja przekonuje.

Ogromnym zaskoczeniem było zaprezentowanie przez Samsunga pełnego portfolio telewizorów MICRO LED. Swoją jakością te ekrany wyprzedzają dziś dostępne technologie wyświetlania. Do tej pory ekrany MICRO LED oferowane były w dużych rozmiarach. Co ciekawe, pod koniec 2022 Samsung sprzedał pierwszy 110 calowy telewizor MICRO LED w Polsce za cenę 675 tys. złotych. Na CES 2023 firma pokazała ekrany od 50 do 140 cali, co stanowi kolejny przełom w rozwoju tej technologii. Ceny nie zostały jeszcze podane. Wiadomo natomiast, że w Polsce na specjalne zamówienie za pośrednictwem firmy Audio Color oferowane będą modele od 70 cali wzwyż.

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Wisienki na torcie

Oprócz nowych produktów w ujęciu hardware’owym Samsung pokazał kilka ciekawych funkcji, które poprawiają i wzbogacają doznania. Super dodatkiem będzie aplikacja Philips Hue Sync TV. To nowy sposób synchronizacji treści z ekranów z oświetleniem Philips Hue. Jest to pierwsze rozwiązanie umożliwiające synchronizację oświetlenia i treści w telewizorach Samsung bez użycia dodatkowego sprzętu – po prostu z poziomu aplikacji.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest tryb Relumino, który pojawi się w 2023 r. w wybranych telewizorach Samsung Neo QLED 8K i 4K, aby umożliwić oglądanie treści osobom z wadami wzroku. Tryb Relumino podświetla kontury i poprawia kontrast i kolory, dzięki czemu obraz jest wyraźniejszy i łatwiejszy w odbiorze. Dodatkowo producent zaprezentował nowe okulary Relumino, a także aplikację mobilną, która ma sprawić, że wrażenia wizualne będą przyjemniejsze i bardziej spersonalizowane na każdym ekranie. W tym miejscu warto wspomnieć, że wybrane telewizory Samsung z serii na 2023 uzyskały certyfikat "Urządzeń przyjaznych dla rytmu okołodobowego" przyznany przez Verband Deutscher Elektrotechniker (VDE) - wiodący niemiecki instytut certyfikacji technologicznej. Potwierdza on korzystny wpływ Trybu Komfort dla Oczu na rytm okołodobowy użytkowników.

Kolejną wisienką na torcie jest to, co Samsung wraz z partnerami robi, aby udostępnić gry jeszcze większej grupie odbiorców. W zeszłym roku na telewizory Samsung Smart TV z 2022 i 2021 roku trafiła dedykowana aplikacja Xbox, która pozwala grać na dużym ekranie bez konsoli – wystarczy subskrypcja Xbox Game Pass Ultimate i kompatybilny kontroler. W tym roku producent potwierdził, że można spodziewać się nowych aplikacji. W praktyce do wyboru będzie jeszcze więcej gier. Wśród partnerów NVIDIA GeForce NOW i Utomik. Producent zapowiedział także szereg dodatkowych funkcji, które przekładają się na wrażenia z gry, w tym Panel Gracza 3.0 z udostępnianiem minimap (MiniMap Sharing) i wirtualnym punktem celowania (Virtual Aim Point), co wzbogaci wrażenia niezależnie od gry. 

Materiał prasowy: Samsung
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.