Dodatkowe opłaty za telefon na kartę. Klienci będą wściekli

Dodatkowe opłaty za telefon na kartę. Klienci będą wściekli04.07.2012 13:28

Telefon na kartę to popularna forma oferty wybieranej w sieciach komórkowych. Dla wielu jest bardzo wygodna, gdyż pozwala na pełną kontrolę wydatków . Jednak już niedługo może się to zmienić. Klienci jednej z największych sieci w Polsce będą zmuszeni płacić za każdorazowe sprawdzenie salda swojego konta.

Do tej pory, we wszystkich sieciach w Polsce w ramach oferty na kartę, usługa sprawdzania salda konta była bezpłatna. Chyba najprostszą i najszybszą metodą było wpisane na klawiaturze telefonu krótkiego kodu USSD. Po wysłaniu określonego ciągu znaków, operator powiadamiał nas o środkach na naszym koncie, pozostałych do wykorzystania. Niestety od 9 sierpnia 201. roku usługa ta będzie płatna dla użytkowników sieci T-Mobile i Heyah.

Polska Telefonia Cyfrowa S.A., jako operator tych sieci wprowadzi zmianę w cenniku. W przypadku oferty na kartę, za każdorazowe sprawdzenie stanu konta trzeba będzie zapłacić operatorowi 4 grosze brutto. Może i jest to symboliczna opłata, jednak użytkownicy często sprawdzający stan konta z pewnością ją odczują. W skali roku wydatek ten może stanowić dość znaczącą kwotę, którą zdecydowanie można by wykorzystać na rozmowy i sms-y.

Oczywiście, przy sprawdzaniu salda konta, operator nie zmusza użytkowników sieci T-Mobile i Heyah do odpłatnego korzystania z kodów USSD. Pozostawia im alternatywne kanały komunikacji. Istnieje możliwość aktywowania bezpłatnej usługi SMS, dzięki której co 1. dni użytkownik zostanie powiadomiony o pozostałych do wykorzystania środkach na koncie i terminie ich ważności.

Poprosiliśmy operatorów telefonii komórkowych o komentarz, w sprawie ewentualnego wprowadzenia opłat za sprawdzenie stanu konta poprzez kody USSD. Odpowiedzi udzielili nam wszyscy, za wyjątkiem PTC - operatora T-Mobile i Heyah.

Nie komentujemy decyzji biznesowych naszej konkurencji - najlepszymi recenzentami zawsze są klienci wybierający operatora, z którego usług chcą korzystać.

Orange, Plus GSM oraz Play na razie nie zamierzają iść w ślady PTC i zmieniać swoich cenników. Jak poinformował nas rzecznik Orange Polska - Wojciech Jabczyński, _ "Orange nie planuje wprowadzenia takiej opłaty" _. Z kolei rzecznik Play, Marcin Gruszka, powiedział: _ "w tej chwili nic mi nie wiadomo o takich opłatach" _. Komentarz otrzymaliśmy również od Arkadiusza Majewskiego z biura komunikacji korporacyjnej Plus GSM, który zapewnia, iż klienci Plusa mogą sprawdzić stan konta za pomocą kodu USSD oraz poprzez ebok i są to usługi bezpłatne, a Plus nie planuje wprowadzenia za nie opłaty.

Z danych opublikowanych przez PTC wynika, iż operator aktualnie obsługuje ponad 7,7 mln klientów w systemie prepaid. W pierwszym kwartale 201. roku operator zanotował wzrost liczby użytkowników telefonów na kartę o około 19,3 proc. rok do roku – to bardzo dużo. Zastanawiamy się jak zmiana w cenniku PTC wpłynie na klientów prepaid. Czy zdecydują się płacić operatorowi za każdorazowe sprawdzanie stanu konta? A może wybiorą ofertę konkurencji, u której usługa ta jest bezpłatna?

Zastanawiamy się, jak wściekli będą użytkownicy telefonów na kartę. Miejmy nadzieję, iż nie dojdzie do zajść, które miały miejsce w jednym z brytyjskich salonów T-Mobile.

SW/GB/SW

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.