Dlaczego Google interesuje się sztuczną skórą

Dlaczego Google interesuje się sztuczną skórą02.02.2015 08:51
Źródło zdjęć: © Google

W październiku ubiegłego roku Google ogłosiło, że zamierza włączyć się w walkę z rakiem dzięki opracowaniu nanocząsteczek, które służyłyby do wczesnego diagnozowania raka. Teraz dowiadujemy się, że żeby osiągnąć założony cel, Google musiało najpierw rozpocząć pracę nad sztuczną skórą.

Choć na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że te dwie sprawy nie są ze sobą związane, rzeczywistość jest zgoła inna. Zaproponowany przez Andrew Conrada, szefa Google Life Sciences, pomysł wykorzystania nanocząsteczek do wczesnej diagnostyki raka zakładał bowiem, że pacjent połykałby specjalną tabletkę zawierającą magnetyczne nanocząsteczki, które krążyłyby po jego organizmie wraz z krwią. Nanocząsteczki te, pokryte odpowiednimi białkami, wchodziłyby w reakcje z substancjami chemicznymi towarzyszącymi określonym chorobom, a specjalna bransoletka, po zgrupowaniu nanocząsteczek w jednym miejscu, mogłaby odczytać ich stan, a przez to podać diagnozę.

W teorii brzmi dość prosto, problemem, jak zwykle, jest jednak techniczna implementacja tej wizji. Na przykład trudności dostarcza komunikacja pomiędzy nanocząsteczkami a opaską. Google doszło do wniosku, że najlepszą odpowiedzią na to wyzwanie będzie oświetlanie nanocząsteczek odpowiednim światłem, co miałoby dawać obraz potwierdzający, lub wykluczający, wykrycie w krwiobiegu markerów danej choroby.

Skóra jednak nie jest przeźroczysta, dlatego Google, które w ramach testowania tego pomysłu zaczęło budować modele całych przedramion, zdecydowało się stworzyć własną sztuczną skórę, czyli materiał, którego właściwości odpowiadałyby skórze człowieka.

Te interesujące informacje poznaliśmy dzięki materiałowi zrealizowanemu przez The Atlantic. Nagranie pozwala nie tylko zajrzeć do laboratoriów Google Life Sciences, ale też zapoznać się z przewidywaniami Andrew Conrada na temat tego, kiedy ostatecznie uda się zrealizować ten pomysł.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.