"Dla nas ważne są zasady". CEO Hive o nowej usłudze hulajnóg na minuty w Polsce

"Dla nas ważne są zasady". CEO Hive o nowej usłudze hulajnóg na minuty w Polsce15.03.2019 06:30
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Hive to nowa usługa wynajmu hulajnóg elektrycznych. Podobna do Lime'a tylko z pozoru, bo filozofia firmy jest zupełnie inna od konkurencji. O tym, ale też o cenach i samej Warszawie mówił WP Tech CEO Hive'a, Tristan Torres Velat.

Na konferencji prasowej bardzo mocno podkreślaliście współpracę z mieszkańcami i władzami Warszawy. Nie lepiej po prostu wejść na rynek z przytupem?

Jesteśmy start-upem, ale jesteśmy też częścią wielkiej korporacji, czyli Daimler. Dla nas jest niezwykle ważne, by w tak nieuregulowanej branży jak hulajnogi elektryczne doprowadzić do wprowadzenia pewnych zasad.

Dlaczego?

Bo kiedy wszyscy mogą robić to, co im się żywnie podoba, zaczynają się problemy. Ostatnio osoby niewidome osoby upomniały Lime'a, że rozrzucone hulajnogi stanowią dla nich utrudnienie w poruszaniu się po mieście. Mogą zdarzać się również wypadki czy przypadki niewłaściwego korzystania. Dlatego promujemy również bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie. Chcę mieć pewność, że rada miast nie ma problemu z tym, że hulajnogi Hive są wykorzystywane w Warszawie. Poza tym nie wiadomo, w jaki sposób taka prawna regulacja miałąby wyglądać.

Ale to się zmieni.

Oczywiście. Hulajnogi to po prostu nowy trend, podobnie jak wynajem rowerów kilka lat temu.

Dlaczego akurat hulajnogi od firmy Segway?

To jedna z największych i najlepszych firm produkujących hulajnogi elektryczne. My sami też pracujemy nad własnym modelem, który chcemy wprowadzić na rynek już w maju. Na chwilę obecną zbieramy informacji na temat działania, konserwacji, co działa, a co nie działa. Chcemy zbudować wytrzymały, bezpieczny i niezawodny sprzęt.

A dlaczego Warszawa? To dobre miejsce na biznes?

Nasza siostrzana firma, MyTaxi, bardzo dobrze się tutaj rozwija. A nam zależy na synergii i współpracy w jednym ekosystemie. Co ważne, Polska i Warszawa w kontekście infrastruktury i przyswajania nowych technologii jest bardzo dynamiczna. Co nam bardzo odpowiada. Jesteście takimi early adopterami. To dla nas bardzo istotna cecha.

Co z urządzeniami, które się popsują lub zostaną zniszczone?

Oczywiście liczymy się z tym, że ktoś na przykład wyrzuci hulajnogę do wody lub po prostu ją rozwali. Dlatego mamy zespół mechaników, którzy będą naprawiali hulajnogi i przywracali je do pełnej sprawności.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nie zawsze się tak da.

To prawda. Hulajnogi, które nie będą nadawać się do naprawy, będą rozbierane, a odzyskane elementy zrecyklingowane. Nic się nie zmarnuje.

Zapytam jako klient – czy cena będzie stała?

Tak.

Żadnych podwyżek, wzrostów czy dodatkowych opłat?

Nie. Mało tego, w ramach kampanii reklamowych będzie oferować zniżki na przejazdy. Ale cena 2,5 za rozpoczęcie i 45 groszy za minutę.

Rozumiem, że ceny są po to, by podgryźć Lime'a.

Uznaliśmy, że to najbardziej optymalna cena na polski rynek. Ceny będą różnić się dla wynajmu w Grecji czy Paryżu. Hive w Warszawie jest dwa razy tańszy niż w niektórych miejscach. Nam zależy, by był on w zasięgu cenowym wszystkich.

Czyli kogo?

To jest bardzo ciekawe zagadnienie, bo schemat korzystania z Hive'a zmienia się z dnia na dzień. W tygodniu jeździ się krócej i w stronę centrum. Natomiast po południu i w weekendy docelowo jeździ się w przeciwną stronę. Do tego dłużej, bo nawet 50 minut.

Korzystają z nich głównie młodzi ludzie, od 18 roku życia, bo takie są też nasze warunki użytkowania. Ale na przykład moja mama ma 72 lata i też na nim jeździ.

Czy Hive to usługa czy również forma relaksu, rozrywki?

Nie myślimy o tym. Dostarczamy usługę. Nie chodzi o kwestie praktyczne czy rozrywkowe, chcemy by ludzie z nas korzystali, bo jesteśmy wygodną i rozsądną alternatywą. Chcemy wprowadzić jakąś wartość dodatnią dla społeczności. Wiele osób myśli, że hulajnogi są tylko dla turystów. To oczywista nieprawda, bo korzystają z nich głównie mieszkańcy.

Hive będzie sukcesem w Polsce?

Tak. Mamy sprawdzony model biznesowy, dobry zespół i doświadczenie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.