Display żyje, a automaty marnują pieniądze?

Display żyje, a automaty marnują pieniądze?29.09.2015 15:56
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Możliwość precyzyjnego dotarcia do konsumenta, który potencjalnie jest zainteresowany naszym produktem, to podstawowa zaleta reklamy w internecie. Tylko że niewłaściwie stosowany remarketing może obrócić się przeciwko nam. Jak zadbać o to, by internautów zainteresować, a nie zirytować? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com.

Zwolennicy automatyzacji w reklamie przekonywali, że nowe technologie wyczyszczą sieć z denerwujących banerów. Reklamy oparte na RTB miały zagwarantować, że dotrze do nas odpowiednio sprofilowany przekaz, dotyczący produktów, którymi faktycznie jesteśmy zainteresowani. Tymczasem... Ile razy „prześladowała” was tygodniami reklama produktu, który już kupiliście? Jak często byliście bombardowani przekazem dla płci przeciwnej? I co najważniejsze - dlaczego reklamodawcy, kórzy każdą wydaną złotówke oglądają dwa razy, płacą za takie marnotrawstwo?

- Automaty nie są doskonałe - przyznaje Robert Sosnowski, dyrektor zarzadzajacy agencji Biuro Podróży Reklamy. - Ale i tak są znacznie bardziej doskonałe niż billboardy, reklamy TV czy reklamy prasowe. Mogłyby być doskonalsze i będą. Tylko trzeba poczekać.

Czy to jednak na pewno wina technologii? Marcin Olszewski, dyrektor sprzedaży programatycznej w Media Impact Polska ma na ten temat inne zdanie. - Ktoś nie odrobił swojej lekcji lub po prostu z punktu technicznego czy legalnego nie mógł jej dokończyć - twierdzi. - Jeśli użytkownik skazany jest na reklamy produktu, który już nabył, to oznacza, ze kody remarketingowe zostały wpięte do sklepu tylko w zakładce, gdzie się ogląda produkt czy wkłada do koszyka, ale nie został wpięty kod w ostatniej pozycji tzw. TYP (Thank You Page). W zakładce, w której to sklep potwierdza i dziękuje za zakupienie produkt.

Tak czy inaczej, z automatów nie da się już nie korzystać. A - żeby ich działanie było idealne, musiałyby mieć znacznie większy dostęp do danych użytkowników. Dzisiaj, kiedy niechęć do dzielenia się informacjami na swój temat rośnie, jest to właściwie nie do zrobienia.

Można jednak wiele zrobić jeszcze z kreacją. Można, ale zwykle się nie robi. „Powielanie utartych schematów, nuda i banalność” z jednej strony, z drugiej silenie się na oryginalność - opinie o polskich kampaniach online nie są najlepsze. Ale i jednej recepty na sukces nie ma, warto więc wiedzieć, czego unikać.

- Na pewno odradzałbym stosowanie sposobu Marilyn Monroe, która twierdziła, że „nieważne, jak o tobie mówią, ważne by mówili”. W internecie to tak nie działa, bo społeczność internetowa nigdy nie zapomina poważnych błędów - ostrzega Dariusz Szpak z OX Media.

- Czasami mam wrażenie, że osobom odpowiedzialnym za marketing wydaje się, że ludzie czekają na ich reklamy. A to nieprawda. Reklama ma trzy, może cztery sekundy, aby przyciągnąć uwagę i przekazać najistotniejszą cześć informacji - dodaje Mariusz Majewski, dyrektor zarządzający z agencji Point of View.

Nie zmienia to faktu, że poprzedni rok dla reklamy online był świetny, a poprzedni zapowiada się tak samo. Eksperci, z którymi rozmawiało Interaktywnie.com prognozują dalszy rozwój segmentu wideo, mobile i social mediów, a i z wieszczeniem końca reklamy display są ostrożni.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.