Czy warto jeszcze założyć sklep internetowy?

Czy warto jeszcze założyć sklep internetowy?30.10.2015 10:39
Źródło zdjęć: © Intel Free Press / Wikimedia Commons / CC

Jeszcze do niedawna Polacy podchodzili do zakupów internetowych z dużą ostrożnością. W globalnej sieci nie brakuje hochsztaplerów, próbujących zdobyć łatwe pieniądze. Jednak jest im coraz trudniej oszukać klientów. – W Internecie wciąż grasuje wielu oszustów, jednak Polacy przełamali strach przed zakupami online. W dużym stopniu jest to zasługa serwisów oceniających i porównujących ceny oraz poziom usług, gdzie klienci mogą się wymienić swoimi opiniami - tłumaczy Michał Trziszka z firmy Cal.pl

W ubiegłym roku średnia kwota wydana przez Polaków na zakupy online wyniosła 1005 zł, a w bieżącym wzrośnie do 1144 zł. To jednak niewiele w porównaniu z Brytyjczykami, wydającymi ponad 1000 funtów rocznie. Polacy najchętniej kupują w Internecie akcesoria, książki, płyty, filmy, sprzęt RTV/AGD oraz odzież. – Warto zwrócić uwagę, iż przedsiębiorcy otwierają e-sklepy z nietypowymi produktami – takimi jak sadzonki, militaria czy artykuły kolekcjonerskie. Często sklep internetowy stanowi uzupełnienie tradycyjnej placówki. Choć mamy w tym obszarze dużo do nadrobienia w porównaniu z Europą Zachodnią, to jednak e-commerce rozwija się w Polsce bardzo szybko. –. dodaje Michał Trziszka.

Co ciekawe, Polacy chętnie dokonują zakupów w Internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Według międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”. aż 70 proc. naszych rodaków zrobiło zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Polacy częściej korzystali z urządzeń mobilnych podczas zakupów niż Amerykanie, Brytyjczycy czy Niemcy. W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o showroomingu. Co to oznacza? Klienci traktują sklepy, zwłaszcza wielkopowierzchniowe, jak wystawę, na której można obejrzeć i wypróbować produkty, a potem kupić w .. sklepie internetowym. – Sklepy online mogą często zaoferować dużą niszą cenę za ten sam produkt. – Uruchomienie e-sklepu oraz jego koszty utrzymania są nieporównywalnie niższe w porównaniu z tradycyjnym punktem sprzedaży, gdzie trzeba liczyć się z wyskoki kosztami najmu lokalu w dobrej lokalizacji, utrzymania, zaopatrzenia i zatrudnienie personelu. – mówi Michał Trziszka.

Koszty związane z utrzymaniem małego sklepu internetowego wynoszą kilkaset złotych rocznie. Klienci coraz chętniej korzystają z funkcji wynajmu sklepu jako usługi. W tym przypadku nie muszą się martwić o projekt graficzny sklepu czy oprogramowanie. Alternatywą jest zakup serwera wirtualnego, na którym właściciel samodzielnie zainstaluje oprogramowanie sklepu - płatne lub darmowe. Wśród tych ostatnich dużą popularnością cieszą się OsCommerce, Zen Cart, CubeCart lub Opencart. Ich walorem jest elastyczność w dostosowaniu do konkretnych wymagań sklepu, - W ramach usługi sklepu internetowego klient otrzymuje komplet narzędzi: wydajny serwer internetowy z zainstalowanym oprogramowaniem sklepu, domenę oraz pakiet skrzynek pocztowych dla pracowników. Wszystkie te usługi są ze sobą ściśle zintegrowane i gotowe do użycia zaraz po rejestracji sklepu - dodaje Michał Trziszka.

Powszechna dostępność szerokopasmowego Internetu, popularyzacja urządzeń mobilnych i zmiany nawyków wśród konsumentów, a także stosunkowo niski udział e-commerce w handlu detalicznym (oscylujący wokół 5 procent), pozwalają patrzeć z dużym optymizmem na najbliższą przyszłość handlu online nad Wisłą. Dlatego warto zainwestować we własny, nawet niewielki sklepik online. Tym bardziej, że koszty związane z jego uruchomieniem są stosunkowo niewielkie, wystarczy 2-4 tys przy założeniu, że do jego budowy zostanie wykorzystane darmowe oprogramowanie. Natomiast w modelu SaaS nie potrzeba żadnych środków na inwestycje.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.