Czy to koniec producenta telefonów BlackBerry?

Czy to koniec producenta telefonów BlackBerry?07.11.2011 09:29
Źródło zdjęć: © chip.pl

Kapitalizacja rynkowa RIM-a ma już niższą wartość, niż majątek spółki, czyli jej gotówka, patenty, nieruchomości, towar i sprzęt pomniejszone o wartość długów.

W ostatnim kwartale, RIM miało wartość księgową 18,9. dolara za akcję. 3 listopada wartość ta spadła do 18,20 dolara, by nieco wzrosnąć pod koniec tygodnia do 18,97 dolara. Oznacza to, że inwestorzy są zdania, że firma jest mniej warta, niż jej majątek i tracą do niej jakiekolwiek zaufanie. Niewykluczone, że firma twórców Blackberry zostanie wystawiona na sprzedaż.

Skąd takie fatalne wyniki? Można by długo wymieniać. Tablet PlayBook okazał się klapą, będąc krytykowanym za brak tak elementarnych rzeczy, jak natywny klient pocztowy. Opóźnia się też aktualizacja jego systemu operacyjnego, co oznacza, że niedoróbki nie zostaną usunięte co najmniej do lutego, czyli w rok po premierze urządzenia. Co więcej, wiemy już, że nowy OS nie będzie zawierał BlackBerry Messengera.

RIM też miało pecha jeśli chodzi o nagłówki gazet. Jak się okazało, zamieszki w Londynie były organizowane i koordynowane za pomocą BlackBerry Messengera. W zeszłym miesiącu usługi BlackBerry w wyniku awarii przestały działać aż na cztery dni. Tuż przed premierą iPhone’a 4S.

RIM zapowiada zmiany. Z dumą zaprezentowało system operacyjny BBX, ten jednak pojawi się dopiero za kilka miesięcy. Do tego czasu będzie musiało sprzedawać smartfony, które przestały się podobać użytkownikom. Dwa lata temu BlackBerry OS kontrolował 4. procent amerykańskiego rynku, obecnie jego udział to jakieś 9 procent.

Przejęcie firmy, przez innego właściciela, przy tak niskiej jej wartości, jest wielce prawdopodobne. Lub bankructwo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.