CoffeeDesk padł ofiarą cyberataku. Koniecznie zmieńcie hasła

CoffeeDesk padł ofiarą cyberataku. Koniecznie zmieńcie hasła29.11.2020 10:48
CoffeeDesk shakowane
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Przestępcy zaatakowali w sobotę, jednak na razie znamy niewiele szczegółów. CoffeeDesk zapewnia jednak, że żadne dane finansowe nie zostały naruszone.

CoffeeDesk to jeden z największych polskich sklepów internetowych z kawą i akcesoriami do niej. Firma współpracuje głównie w modelu B2B, ma także swoje własne kawiarnie, zatrudnia kilkadziesiąt osób.

W niedzielę poinformowała, że dzień wcześniej doszło do ataku na jej systemy informatyczne. Skutkiem tego jest niedostępność niektórych usług. Jak zaznacza firma, wszystkie zamówienia nieposiadające dodatkowych komentarzy w formularzu zamówienia są realizowane, jeśli zostały złożone przed samym atakiem.

"Osoba trzecia uzyskała dostęp do naszego serwera i znajdujących się na nim danych. Żadne dane nie zostały utracone i na ten moment nie mamy również podstaw, aby przypuszczać, że zostały gdziekolwiek rozpowszechnione” – pisze CoffeeDesk w specjalnym oświadczeniu. Firma dodaje też, że nie zostały naruszone dane kart kredytowych ani żadnych instrumentów finansowych.

Nieznana jest też skala ataku – nie wiadomo, czy przestępcy dotarli tylko do części systemów i baz danych. Nie wiadomo też zatem, ilu osób dotyczy ten incydent.

Aktualnie zespół IT i zewnętrzni audytorzy badają sprawę, natomiast strona internetowa CoffeeDesk jest wyłączona. Firma zaleca, aby wszyscy jej klienci zmienili swoje hasła do poczty elektronicznej, bankowości i mediów społecznościowych. Poza tym CoffeeDesk prosi też o zmianę hasła do swojego sklepu. Jeśli klienci nie wykonają tej ostatniej czynności, niebawem CoffeeDesk i tak to na nich wymusi.

To może oznaczać, że przestępcy mieli dostęp do bazy loginów i haseł klientów – nie wiadomo, czy były one zaszyfrowane. Włamywacze mają zapewne też adresy mailowe znajdujące się w bazie. Dlatego CoffeeDesk zaznacza, by uważać na podejrzane maile i nie otwierać wiadomości od nieznajomych i podejrzanych nadawców.

Do niedzielnego poranka dane klientów CoffeeDesk nie wyciekły do powszechnie dostępnego internetu. Przestępcy, którzy je wykradli, zapewne albo sprzedadzą je dalej, albo będą szantażowali firmę, albo wykorzystają do rozsyłania własnego spamu i wirusów.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.