Co trzeci Polak korzysta z aplikacji mobilnych. 69 procent z nas kupuje za pomocą smartfona - pisze Interaktywnie.com

Co trzeci Polak korzysta z aplikacji mobilnych. 69 procent z nas kupuje za pomocą smartfona - pisze Interaktywnie.com29.04.2021 13:18
Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Artykuł sponsorowany

Jak wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com pt. "Software house 2021. Jak IT może wspomóc sprzedaż w internecie" wynika, że w 2020 roku 69 procent osób robiących zakupy w internecie skorzystało w tym celu ze smartfonu. To o 7 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej.

Cały ebook z poradami, jak wykorzystać technologię do sprzedaży internetowej można za darmo w pdf pobrać tutaj:

Według innych badań cytowanych przez Interaktywnie.com aż 98,5 procent pokolenia Y korzysta ze smartfonu, natomiast 75 procent z nich deklaruje kupowanie online przy pomocy telefonu.

Popularność smartfonów sprawia, że użytkownicy coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnych. W marcu 2021 roku w Polsce 29,2 mln korzystało z sieci, z czego co najmniej jedna trzecia z aplikacji mobilnych. Niekwestionowanym liderem w tym zakresie jest aplikacja Allegro, której co najmniej jednokrotnie użyło 9,961 mln internautów. Na drugim miejscu uplasowała się aplikacja OLX z wynikiem 5,646 mln internautów i zasięgiem prawie 20 procent w polskim internecie - czytamy w ebooku. Na kolejnych miejscach sklasyfikowano aplikacje służące do streamingu wideo, takie jak Ipla, czy Player.

Dużą popularnością cieszą się również aplikacje odtwarzania treści wideo oraz służące do odbioru poczty elektronicznej.

Warto wiedzieć, że przeciętny użytkownik smartfonu ma zainstalowanych 10 aplikacji. Wśród najpopularniejszych na świecie aplikacji są te służące do komunikacji, w tym social media takie jak: Whatsapp, TikTok, Messenger, Instagram. W zestawieniu znajdziemy również najpopularniejszy serwis wideo - YouTube, czy serwisy do streamingu filmów oraz muzyki - Spotify i Netflix - pisze Interaktywnie.com.

Aplikacje wspomagają również sprzedaż w internecie - tradycyjna strona internetowa przeglądana na komputerach stacjonarnych lub laptopach osiąga około 33 procent przychodów, responsywna strona internetowa wyświetlana na urządzeniach mobilnych około 23 procent przychodów, natomiast sprzedaż przez aplikację mobilną około 44 procent przychodów. W całej Europie 30 procent transakcji za pomocą komputera stacjonarnego zostało poprzedzonych ruchem wykonanym za pomocą urządzenia mobilnego.

A ile kosztuje stworzenie podstawowej aplikacji mobilnej? Bardzo prostej - kilka tysięcy złotych. Wariant nieco bardziej skomplikowany, to kwoty rzędu kilku lub kilkudziesięciu tysięcy złotych, a najbardziej zaawansowane aplikacje z dużą bazą danych i ze skomplikowanymi funkcjonalnościami mogą kosztować nawet 100-150 tysięcy złotych.

Więcej w raporcie w pdf dostępnym za darmo tutaj:

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.