Co piszą Twoi znajomi w sieci? Google Ci odpowie

Co piszą Twoi znajomi w sieci? Google Ci odpowie27.10.2009 15:22
Źródło zdjęć: © google

Opinie znajomych będzie można znaleźć poprzez wyszukiwarkę Google, która wyświetli linki do ich publicznych wpisów m. in. na blogach, mikroblogach, forach internetowych i innych stronach www.

Opinie znajomych będzie można znaleźć poprzez wyszukiwarkę Google, która wyświetli linki do ich publicznych wpisów m. in. na blogach, mikroblogach, forach internetowych i innych stronach www. Kilka dni temu wyszukiwarka Google zaczęła indeksować mikroblogi z Twittera, jednak Google jest na dobrej drodze, aby indeksować np. Naszą-Klasę (Śledzika), Blip, Facebooka, czy popularne polskie blogi.

Google Social Search to ogłoszona właśnie eksperymentalna funkcja, pozwalająca odnaleźć treści dostępne publicznie w sieci, pochodzące z internetowego kręgu znajomych użytkownika. Osoby korzystające z Social Search na dole wyników wyszukiwania będą mogły często zobaczyć zestaw dodatkowych linków, oznaczonych jako „Wyniki osób z Twojego kręgu znajomych”. Będą one prowadzić do powiązanych tematycznie stron internetowych, blogów, mikroblogów, a także innych, dostępnych publicznie treści, pochodzących od internetowych przyjaciół i kontaktów użytkownika.

Załóżmy dla przykładu, że planujemy wycieczkę do Kairu, a nasz przyjaciel opisał akurat w swoim blogu najlepsze noclegi w tej części świata. W takiej sytuacji usługa Google Social Search odnajdzie właśnie ten wpis, co zdecydowanie ułatwi nam wyszukiwanie, bo pokazuje treści i opinie, na których najbardziej nam zależy.

„Chodzi o to, aby wyniki wyszukiwania były jak najbliżej odpowiadające użytkownikowi. W przypadku niektórych zapytań, materiały opublikowane w internecie przez naszych przyjaciół mogą być dokładnie tym, czego szukamy”. – mówi Tom Stocky, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google. „Jeżeli np. szukam recenzji filmu, a jeden z moich przyjaciół zrecenzował go na swoim blogu, to dokładnie tego typu materiały będą dla mnie przydatne, a nasze nowe narzędzie zdecydowanie ułatwia ich odszukiwanie.”

Z eksperymentalnego rozwiązania, dostępnego w Google Labs skorzystać może każdy zalogowany posiadacz konta Google. Usługa Social Search pokazuje wyniki od znajomych użytkownika, np. przyjaciół z czatu Google, a także kontaktów w serwisach społecznościowych, które wyszczególnimy w profilu Google. Przykładowo, jeżeli użytkownik dodał do profilu Google swoje konto w serwisie Twitter, wówczas wpisy od ludzi, których śledzi, mogą pojawiać się w społecznościowych wynikach wyszukiwania. Usługa jest transparentna, użytkownik widzi skąd dana osoba znalazła się w kręgu znajomych, a także ma pełną kontrolę nad swoimi kontaktami.

Usługa Google Social Search jest dostępna w angielskiej wersji językowej w Google Labs, pod adresem www.google.com/labs. Aby założyć swój profil Google lub zmienić jego ustawienia, należy przejść na stronę www.google.com/profiles.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.