Co naprawdę myślisz? Umieść swoje zdjęcie i sprawdź

Co naprawdę myślisz? Umieść swoje zdjęcie i sprawdź11.12.2015 12:35
Źródło zdjęć: © Microsoft

Microsoft pracuje nad technologią, która ma pozwolić na automatyczne rozpoznawanie ludzkich emocji w oparciu o ich wyraz twarzy. Jak się okazuje, komputery już teraz są w stanie powiedzieć o nas więcej, niż wydaje nam się możliwe.

Systemy do automatycznego rozpoznawania twarzy na zdjęciach i filmach nikogo już szczególnie nie dziwią. Stosowane są w systemach monitoringu, w programach do edycji dźwięk czy portalach społecznościowych, gdzie ułatwiają gromadzenie materiałów, na których znajdują się użytkownicy i ich znajomi. Jak się jednak okazuje, można pójść znacznie dalej. Poza określeniem _ kto _ znajduje się na zdjęciu, niedługo automat będzie mógł również stwierdzić _ w jakim stanie emocjonalnym się znajduje _.

Wszystko dzięki systemowi do rozpoznawania emocji, którego wersję testową Microsoft umieścił w internecie. Poza opracowanymi przez inżynierów giganta algorytmami, bazuje on na uczeniu maszynowym – czyli w miarę używania stawać ma się coraz lepszy i dokładniejszy w określaniu ludzkich uczuć.

W testowej wersji, po umieszczeniu w aplikacji zdjęcia bądź podania linka do niego, program najpierw dokonuje rozpoznania twarzy. Po wykryciu na fotografii ludzi, przypisuje każdemu z nich punktację w ośmiu kategoriach: złość, pogarda, odraza, strach, szczęście, neutralne, smutek, zaskoczenie. Punkty przyznawane są w zakresie od 0 do 1.

Na razie system nie służy do niczego praktycznego, poza sprawdzeniem, czy w ogóle działa. W przyszłości można sobie jednak wyobrazić użycie podobnego rozwiązania, chociażby w smartfonach – mogłyby pomóc w automatycznym wybieraniu najlepszych zdjęć. Mogłoby ono również dodatkowo usprawnić działanie monitoringu, który dzięki niemu byłby w stanie zwracać uwagę ochrony na ludzi znajdujących się w szczególnych stanach emocjonalnych. Reklamodawcy i marketingowcy mogliby z kolei używać go do sprawdzania skuteczności prowadzonych przez siebie kampanii. Można też wyobrazić sobie reklamy, które będą dopasowane do naszego nastroju.

W połowie tego roku Microsoft pokazał również inne działające na podobnej zasadzie narzędzie. To z kolei pozwala określić na podstawie zdjęcia wiek przedstawionej na nim osoby. Czy działa? Również to możecie sprawdzić sami.

Czytaj również: Sprawdź, na ile lat wyglądaszCzytaj również: Sprawdź, na ile lat wyglądasz

_ Dominik Gąska _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.