Co jest głównym źródłem utraty energii w polskich domach?

Co jest głównym źródłem utraty energii w polskich domach?10.04.2013 15:55
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W badaniu opinii publicznej przeprowadzonym na początku 2013 roku tylko 19 procent osób wskazało ogrzewanie pomieszczeń jako główne źródło utraty energii w domu i mieszkaniu. W rzeczywistości pochłania ono ponad 70 procent energii zużywanej w polskich budynkach mieszkalnych!

Wyniki badania opinii publicznej wykonanego w styczniu 201. r. w ramach kampanii Energooszczędność w moim domu pokazują, że Polacy coraz chętniej stosują energooszczędne rozwiązania, ale nadal mają niską świadomość na temat struktury zużycia energii w swoich domach. Ich zdaniem najwięcej energii konsumują urządzenia elektryczne - uważa tak 51 procent respondentów. W rzeczywistości najbardziej energochłonne jest ogrzewanie, ale wskazało na nie jedynie 19 procent ankietowanych. Pozostałe osoby uznały, że najwięcej energii pochłania ogrzewanie wody (14 procent) oraz oświetlenie (13 procent).

Większość badanych osób potwierdziło, że dostrzega konieczność racjonalnego wykorzystywania energii cieplnej i elektrycznej oraz wie, w jaki sposób można to osiągnąć. Wyniki badania pokazały również, że energooszczędny dom i mieszkanie kojarzy się Polakom przede wszystkim z obniżeniem kosztów eksploatacji - aż 4. procent ankietowanych wskazuje aspekt finansowy, jako największą korzyść wynikającą z mieszkania w energooszczędnym budynku. Mniejsze znaczenie ma ochrona środowiska naturalnego (22 procent wskazań), poprawa jakości i komfortu życia (16 procent) oraz pozytywny wpływ na zdrowie (12 procent).

Kampania Energooszczędność w moim domu ma na celu zaprezentowanie najważniejszych korzyści związanych z budownictwem zrównoważonym oraz poszerzenie wiedzy na temat racjonalnego wykorzystywania energii. "_ Energooszczędność to zagadnienie interesujące coraz większą grupę Polaków. Potwierdza to badanie, które wspólnie z przedstawicielami sektora budownictwa zrównoważonego zleciliśmy firmie Millward Brown SMG/KRC " – mówi Paulina Gadomska-Dzięcioł, dyrektor zarządzający Effective Public Relations. " Niebawem Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpocznie program dopłat do kredytów na domy i mieszkania energooszczędne. Dlatego w prowadzonej od początku roku przez naszą agencję kampanii podpowiadamy, w jaki sposób osiągnąć wysoki standard energetyczny kwalifikujący do uzyskania dopłaty oraz informujemy o korzyściach związanych z budownictwem zrównoważonym _".

Badanie Energooszczędność w moim domu przeprowadziła w dniach 25-2. stycznia 2013 r. firma Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Effective Public Relations oraz przedstawicieli sektora budownictwa zrównoważonego: IRA Inteligentne Rozwiązania Automatyki, NSG Group (właściciel marki Pilkington), Philips, Rockwool, Skanska Residential Development i Velux. Sondaż zrealizowany został w formie telefonicznego wywiadu kwestionariuszowego na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1002 osób w wieku od 18 lat.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.