Chińskie Xiaomi wyprzedziło Apple'a

Chińskie Xiaomi wyprzedziło Apple'a05.08.2015 13:32
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Produkty Apple przez relatywnie długi czas były postrzegane w Chinach jako symbol statusu społecznego i pożądane. Do tego stopnia, że w Kraju Środka iPhone’y stały się najczęściej sprzedawanymi smartfonami. Sytuacja na największym rynku świata jest jednak bardzo dynamiczna i wygląda na to, że gigant z Cupertino stracił swoją pozycję na rzecz Xiaomi.

W pierwszym kwartale 2015 roku Apple sprzedało na tamtejszym rynku 14,5 mln sztuk iPhone’ów, co stanowiło 14,7 procenta udziału w rynku i zapewniało amerykańskiej firmie pozycję lidera. Jednak, jak podaje chińskie centrum analityczne Canalys, w ciągu jednego kwartału sytuacja zmieniła się dla Apple diametralnie, a amerykańska firma spadła na trzecią pozycję w rankingu sprzedaży nowych urządzeń.

Pierwsze miejsce zajęło Xiaomi z udziałem w rynku wynoszącym 15,9 procent. Na drugim miejscu, z wynikiem 15,7 procent, uplasowało się Huawei, które zanotowało największy, bo wynoszący aż 48 procent, wzrost sprzedaży ze wszystkich firm tworzących pierwszą dziesiątkę chińskiego rynku. Dopiero trzecie miejsce zajęło Apple, które może pochwalić się 11 procentami udziału. Kolejne miejsca zajęły Samsung i Vivo, przejmując po 9 procent udziałów.

Analitycy Canalys podkreślają, że konkurencja na chińskim rynku jest bardzo duża, i choć w drugim kwartale tego roku doszło do pewnych przetasowań na pozycji lidera, nie oznacza to wcale, że Apple sprzedało mniej urządzeń. Wręcz przeciwnie, chiński rynek, który już dziś jest największym pojedynczym rynkiem na świecie, cały czas się rozrasta. I jednocześnie „dojrzewa”, o czym świadczyć ma rosnące zainteresowanie markami popularnymi na Zachodzie, czyli przede wszystkim produktami Apple i Samsunga. Popularność urządzeń chińskich producentów uzasadniana jest natomiast ich cenami oraz bardziej zróżnicowanym portfolio.

- Konkurencja pomiędzy najważniejszymi graczami jeszcze nigdy nie była tak intensywna - podkreśla Wang Jingwen, analityk Canalys. - Xiaomi jest pod olbrzymią presją utrzymania pozycji lidera w kolejnych kwartałach.

To rzeczywiście może okazać się wielkim wyzwaniem, szczególnie w świetle tego, że Apple najprawdopodobniej przygotowuje nowy model iPhone’a, a pozostali konkurenci również nie zamierzają próżnować.

Zobacz także: Xiaomi wyprzedza aparat wbudowany w iPhone'a

Polecamy na stronach Giznet.pl: Google ma własną markę samochodów

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.