Chcą opodatkować Google aby wspierać wielkie koncerny muzyczne

Chcą opodatkować Google aby wspierać wielkie koncerny muzyczne08.01.2010 11:27

Prezydent Francji Nicolas Sarkozy przedstawił w czwartek projekt opodatkowania
we Francji zysków reklamowych wielkich portali internetowych, takich jak wyszukiwarka Google.
Wpływy z tego podatku mają wesprzeć m.in. producentów muzycznych.

Propozycja opodatkowania internetowych gigantów ma być - w intencji Sarkozy'ego - kolejną bronią we francuskiej walce o ochronę praw autorskich w tym kraju. We wrześniu ubiegłego roku francuski parlament przyjął surową ustawę o walce z internetowym piractwem, która pozwala na pozbawienie dostępu do internetu osób, które ściągają z sieci nielegalne pliki.

W czwartek wieczorem Sarkozy, składając tradycyjne życzenia twórcom kultury, potwierdził, że jest zwolennikiem nałożenia nowych obciążeń fiskalnych na wielkie portale i wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, Yahoo czy MSN. Pomysł taki zgłosiła w złożonym w środę raporcie specjalna komisja (tzw. komisja Zelnika), powołana przez francuskie ministerstwo kultury.

Według propozycji tej komisji, wysokość nowego podatku, nazywanego przez media "podatkiem Google", ma wynieść od 1 do 2 proc. wpływów reklamowych firm internetowych. Francuski fiskus miałby dosięgnąć także te firmy, które - tak jak Google - nie mają swojej głównej siedziby we Francji. Do opodatkowania wystarczy to, że znajdujące się na niej sponsorowane linki czy bannery reklamowe są opłacane przez francuskich reklamodawców.

Prezydent Sarkozy chce także zachęcić młodych do legalnego ściagania plików muzycznych z sieci. Proponuje on, by wprowadzić tzw. "młodzieżową kartę muzyczną", kosztująca 50 euro, i finansowaną w połowie przez państwo, która ma pozwolić ściągać legalnie muzykę ze stron internetowych. Sarkozy ogłosił, że karta ta ma być wprowadzona we Francji najpóźniej latem tego roku.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.