CES 2016: Inteligentna lodówka z ekranem jak telewizor i kamerami w środku

CES 2016: Inteligentna lodówka z ekranem jak telewizor i kamerami w środku06.01.2016 12:30
Źródło zdjęć: © Samsung Pressroom

Jeśli ktoś wciąż myśli, że świat urządzeń AGD jest nudny, to jest w ogromnym błędzie. Nowa lodówka Samsunga pokazana na targach CES 2016 w Las Vegas całkowicie zmienia sposób, w jaki możemy patrzeć na to urządzenie. Ma wbudowane kamery obserwujące wnętrze i ogromny, 21-calowy wyświetlacz.

Można zapytać – po co to wszystko? Kamery w lodówce i wielki telewizor wbudowany w drzwi? Dla wygody. Zacznijmy od kamer. Po każdym zamknięciu drzwi lodówka wykonuje zdjęcia wszystkich półek w lodówce. Dzięki temu, z dowolnego miejsca w świecie, możemy mieć podgląd jej zawartości na ekranie naszego smartfona. To z kolei umożliwia nam weryfikację tego, co musimy kupić. Jeśli widzimy, że np. kończą się nam jajka, a butelka mleka jest prawie pusta, od razu z poziomu jednej i tej samej aplikacji możemy zamówić brakujące produkty. Dzięki współpracy z MasterCard, Samsung zbudował system łatwych i prostych zakupów, które nie ograniczają się do jednego, współpracującego z usługą sklepu.

Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)

Ze słów, które padły podczas konferencji prasowej można wywnioskować, że tylko na terenie USA współpracować z lodówką ma na początek kilkadziesiąt, a docelowo nawet kilkaset mniejszych i większych sieci handlowych oraz sklepów. Co więcej, wspomniano, że usługa dostępna będzie globalnie, dlatego możemy optymistycznie założyć, że jeśli produkt wejdzie na polski rynek, to nie będzie tylko drogim gadżetem i da się zamawiać jedzenie z polskich sklepów.

Przymiarki do inteligentnych lodówek miały miejsce już parę lat temu. Problemem było poinformowanie lodówki o tym, co jest w środku. Wymyślano mechanizmy polegające na skanowaniu kodów kreskowych albo na umieszczaniu w opakowaniach żywności znaczników RFID. Żadne z tych rozwiązań się nie sprawdziło, bo skąd niby lodówki miałby wiedzieć, ile mleka lub soku zostało w butelce albo ile jajek pozostało w pojemniku? System oparty o kamery i ręczne zamawianie towarów przez człowieka wydaje się przy możliwościach dzisiejszej technologii najlepszym rozwiązaniem. Nie jest oczywiście idealny, nie zrobi za nas sam zakupów, jednak jest ciekawym i przydatnym rozwiązaniem.

A po co ten wielki ekran?

Ekran zamontowany w lodówce Samsunga może pełnić kilka funkcji. Przede wszystkim ma służyć do wygodnego robienia zakupów. Te możemy załatwić – jak pisałem wcześniej – za pomocą urządzenia mobilnego, ale także z poziomu ekranu lodówki. Do tego, ma on służyć jako interaktywne drzwi. Tak jak obecnie przyklejamy na lodówkach kartki, zdjęcia i magnesy, tak tutaj możemy to zrobić w sposób elektroniczny. Możemy na lodówce wyświetlać powiadomienia z telefonu i kalendarza, przywiesić elektroniczny plan lekcji dzieci, ale także mieć podgląd na aktualną prognozę pogody, czy ulubione zdjęcia z wakacji.

Źródło zdjęć: © (fot. Samsung Pressroom)
Źródło zdjęć: © (fot. Samsung Pressroom)

Czy to się _ przyjmie _? Ciężko prognozować, ponieważ wszystko zależy od ceny w sklepach oraz dostępności usług (sklepów). Trzeba jednak przyznać, że ani nowe telewizory, ani najnowszy Blu-Ray Ultra HD nie doczekały się braw dziennikarzy zgromadzonych na konferencji. Dostała je tylko ta lodówka.

_ Z Las Vegas: Jarosław Babraj / SŁK _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.