CES 2016: Do kogo będzie należeć segment RTV-AGD? LG wskazuje na siebie

CES 2016: Do kogo będzie należeć segment RTV-AGD? LG wskazuje na siebie29.12.2015 15:03
Źródło zdjęć: © flickr.com / LF Electronics - LG Jeonja / CC BY 2.0

Kto zamierza wstrząsnąć segmentem sprzętów AGD i rozrywki domowej podczas targów CES 2016 i czy w ogóle mu się to uda? Od niemal 50 lat targi te są najważniejszym forum premier najbardziej innowacyjnych i przełomowych rozwiązań. Jako ciekawostkę, warto dodać, że to właśnie podczas CES zaprezentowano takie urządzenia jak magnetowid (1970 r.), odtwarzacz CD (1981 r.), DVD (1996 r.), HDTV (1998 r.) i odtwarzacz Blu-ray (2003 r.). CES - najprościej mówiąc - to miejsce premierowych prezentacji nowych technologii.

W dniach 6-9 stycznia 2016 r. odbędą się kolejne targi Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas. To międzynarodowa wystawa sprzętu elektronicznego, która przyciąga największe firmy i specjalistów z całego świata. Wiemy już - mniej więcej - czego możemy spodziewać się po Samsungu (czytaj więcej: CES 2016: co zdominuje targi i co ciekawego szykuje Samsung?). LG zdążyło pochwalić się premierą swojego najnowszego systemu dla telewizorów SmartTV webOS 3.0 (czytaj więcej: CES 2016: Nowości w TV od LG: system webOS 3.0, a w nim...), a teraz ujawnia swoje kolejne plany na styczniowe targi.

LG chce zabłysnąć prezentując nową linię produktów premium pod szyldem LG Signature. Mają się pod nim kryć się - jak czytamy w komunikacie producenta - _ najwyższej klasy produkty LG, wyposażone w unikalne, innowacyjne funkcje _. Niedługo po światowej premierze w Vegas mają one trafić do sprzedaży na kluczowych rynkach Ameryki Północnej, Europy i Azji. O jakim sprzęcie mowa?

Linia Signature została opracowana przez specjalnie powołany zespół ekspertów, którzy tworząc składające się na nią produkty, współpracowali "z najlepszymi projektantami z branży". Początkowo do grupy urządzeń należeć będzie telewizor, lodówka, seria pralek oraz oczyszczacz powietrza, jednak z czasem zostanie ona rozbudowana o kolejne elementy.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Firma chwali się, że pragnęła przede wszystkim podkreślić „naturę”. tychże produktów. Zrezygnowano z wszelkich elementów, które miałyby stać "w sprzeczności z ideą linii", dzięki czemu ich wygląd ma nabrać "opływowości i eleganckiej prostoty". Mają to być ekskluzywne produkty, które zachwycają najwyższą jakością wykonania.

Nic więcej na ten temat jeszcze nie wiadomo. Nie wiemy czy powinniśmy się spodziewać wielkiego "wow", czy też dorabiania zbędnej ideologii do zwykłych sprzętów. Możemy zakładać kolejny etap wdrażania przez LG swojego projektu Smart Home i na to po cichu liczymy (czytaj więcej: IFA2015: LG udowadnia, że dom może być jeszcze bardziej inteligentny. Jak bardzo?). Jednak nie tylko pralkami i telewizorem LG chce "zaskoczyć" podczas CES-u. Firma zapowiedziała także, że możemy liczyć na premierę nowych sprzętów audio, a wśród nich nowych soundbarów (SH8, SH7 i SH6). Do modeli SH8 i SH7 dołączono bezprzewodowe głośniki niskotonowe. Listwa SH6 została zaś wyposażona w sześć niezależnych głośników oraz kanał powietrzny, który uwydatnia niskie tony. Zastosowany system membran, zamknięty w jednej, kompaktowej obudowie, jest w stanie - zdaniem producenta -
odtworzyć silny i wyrazisty dźwięk. Nowe produkty to także funkcja regulacji dźwięku ASC (Adaptive Sound Control), która ma umożliwiać automatyczne przełączanie ustawień tak, by wybrać optymalne parametry dla poszczególnych multimediów. Wszystkie soundbary z nowej linii posiadają także interfejs Bluetooth oraz funkcje Google Cast, Auto Music Play i Wi-Fi.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

CES 2016 dla LG to nie tylko soundbary. Na targach firma ma zamiar zaprezentować trzy nowe systemy muzyczne —. dwa modele X-Boom Solo (OM7560 i OM5560) oraz model CM9960. O czym mowa? Silne brzmienie oraz łączność bezprzewodowa - tym mają się wyróżniać nowe głośniki. Oba modele X-Boom mieszczą w kompaktowej obudowie cały system audio z głośnikami o dużej mocy. Korzystając z funkcji Smapler Creator można nagrać smartfonem dowolny dźwięk, bezprzewodowo przesłać go do systemu X-Boom, a następnie dodać do cyfrowej biblioteki konsoli tak, aby DJ mógł za pomocą jednego przycisku wybrać nagranie i podzielić się nim ze wszystkimi uczestnikami zabawy. Systemy zostały wyposażone też w dźwignię Party Thruster, która pozwala tworzyć wielokolorowe efekty świetlne, które dopasują się do odtwarzanej muzyki.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Ostatnią rzeczą, jaką do tej pory pochwalił się koreański producent, są nowe monitory ultrapanoramiczne (format 21:9) i monitory 4K. Szeroki, 34-calowy, zakrzywiony monitor (34UC98. wyposażono w gniazdo Thunderbolt 2, panel IPS o rozdzielczość 3440 x 1440 QHD oraz ulepszone funkcje kontroli obrazu. 34UC88 to z kolei wielki, zaokrąglony i ultrapanoramiczny panel o formacie 21:9, który - tak samo jak model UC98 - wyświetla obraz w jakości QHD . Natomiast LG Ultra HD 4K (model 27UD68), jak sama nazwa wskazuje, to monitor wyświetlający treści w rozdzielczości 4K. Oba modele wykorzystują technologię AMD FreeSync, dzięki której gry komputerowe będą działały płynnie oraz będą wolne od artefaktów graficznych lub spowolnień obrazu. Oprócz tego, do gamy dołączy wyposażony w port USB-C 27-calowy monitor LG Ultra HD 4K. (27UD88).

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Możemy być przekonani, że to jeszcze nie wszystko. Do targów CES 2016 w Las Vegas pozostał już tylko tydzień.

_ Opr. SŁK-WP _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.