CES 2015: Świetne telewizory Samsung SUHD - czy LEDy dorównują OLEDom?

CES 2015: Świetne telewizory Samsung SUHD - czy LEDy dorównują OLEDom?07.01.2015 23:00
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

Już jakiś czas temu Samsung wycofał się ze sprzedaży telewizorów OLED. W ich miejsce rozwijał zakrzywione telewizory UHD stale podnosząc rozdzielczość i jakość obrazu. W tym roku OLEDy nie wróciły do portfolio produktów koreańskiego producenta, ale w ich miejsce pokazano telewizory SUHD. Błędnym jest rozszyfrowywanie nazwy jako Super UHD. S - tak jak w przypadku telefonów Samsunga - ma oznaczać produkty z najwyższej półki. Nie jest to też produkt który można by nazwać jako Samsung Galaxy S UHD.

Telewizory SUHD wyposażono w wiele nowych, ciekawych funkcji: silnik remasterujący SUHD zapewnia bardzo dobrą jakość obrazu, a dodatkowo funkcje Smart TV oparte na systemie Tizen ułatwiają użytkownikom dostęp do ich ulubionych treści.

Dzięki wykorzystaniu opracowanej przez Samsung przyjaznej dla środowiska powłoki nanokrystalicznej oraz inteligentnego silnika remasterującego telewizory oferują wyższy kontrast, jasność, reprodukcję barw i poziom szczegółów. Nanokrystaliczny półprzewodnik telewizora SUHD TV transmituje światło o różnej barwie w zależności od długości fali, umożliwiając bardzo dobre odwzorowanie barw i największą efektywność świetlną wśród dostępnych dziś odbiorników. Technologia ta pozwala uzyskać szeroką gamę bardziej naturalnych kolorów, oferując użytkownikom 6. razy lepszą ekspresję kolorów niż w przypadku konwencjonalnych telewizorów.

Zobacz także: CES 2017 - najważniejsze informacje

Silnik remasterujący SUHD automatycznie analizuje jasność obrazów w celu ograniczenia dodatkowego zużycia energii, oferując optymalny kontrast i pozwalając na uzyskanie głębokiej czerni i większej jasności (biel jest 2,5-krotnie jaśniejsza niż na ekranie konwencjonalnego telewizora). Liczbę punktów dopasowania koloru zwiększono dwukrotnie z myślą o wiernym odwzorowaniu barw. Rzeczywiście, patrząc z bliska na jakość wyświetlanego obrazu można powiedzieć, że czerń zbliżyła się bardzo istotnie do znacznie droższych konstrukcji OLED. Kolory są urzekające, kontrast na bardzo wysokim poziomie. Co ciekawe, cała seria to telewizory zakrzywione. Na stoisku Samsunga próżno szukać telewizorów, jakie znaliśmy do tej pory. Wszystko jest tutaj wygięte, ale też obok stoją modele, które wzorem ubiegłego roku mogą samodzielnie zmieniać kształt –. od płaskiego, do wygiętego.

Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)

Subiektywne wrażenia z oglądania demonstracyjnych programów mamy bardzo dobre. Rzeczywiście jest widoczny postęp wobec modeli z zeszłego roku. Lepsze są kolory, lepsza jest czerń i kontrast. Jak pisaliśmy na początku, Samsung linią SUHD zbliża się bardzo mocno do tego, co oferują telewizory OLED, a może nawet momentami je przebija. Do rzetelnej oceny, czy wybrać OLED czy SUHD jako topowy referencyjny telewizor potrzeba jednak znacznie więcej, niż kilku chwil spędzonych na stoisku. Jeśli jednak Samsung rozsądnie dobierze ceny swoich produktów, to z pewnością będzie zwycięzcą w tym wyścigu –. OLEDy wciąż są bardzo drogie. Nanokryształy zastosowane do budowy matryc, nowy silnik sterujący, system dynamicznej zmiany podświetlenia w znacznie większej ilości stref wyraźnie wpływa na jakość obrazu. Ilość widocznych detali jest ogromna, a jakość obrazu może stanowić klasę samą dla siebie.

Patrząc na stoisko Samsunga widać, że firma bardzo prężnie buduje zależności pomiędzy swoimi urządzeniami. W wizji Koreańczyków każde domowe urządzenie ma być ze sobą połączone, współdziałać i tworzyć pewien ekosystem. Świadczy o tym wdrożenie nowego Smart Tv opartego o system operacyjny Tizen - znany do tej pory z zegarków Samsunga i kilku telefonów.

Od 201. roku wszystkie telewizory Samsung Smart TV, w tym nowy telewizor SUHD, będą oparte na otwartej platformie Tizen obsługującej standard sieciowy dla rozwoju aplikacji TV. Dzięki wykorzystaniu systemu Tizen nowa platforma Smart TV firmy Samsung nie tylko oferuje wiele nowych funkcji, lecz także pozwala użytkownikom na intuicyjny dostęp, zapewniając im bardziej zintegrowane centrum rozrywki oraz znacznie większy wybór treści. Posiadacze starszych telewizorów Samsunga, które wyposażone są w Evolution Kit dostaną również aktualizację do nowego systemu.

Nowy interfejs użytkownika SmartTv jest bardziej elastyczny oraz bardziej interaktywny, co ułatwia użytkownikom dostęp do żądanych treści. Uproszczono go do jednego ekranu, na którym wyświetlane są elementy wykorzystywane ostatnio przez użytkownika oraz indywidualnie dobrane rekomendacje kolejnych opcji rozrywki. Dzięki funkcji Quick Connect telewizor automatycznie rozpoznaje smartfony –. niestety tylko Samsunga - po sparowaniu urządzeń za pomocą technologii BLE (Bluetooth Low Energy). Treści wideo można przesyłać ze smartfona Samsung do telewizora Smart TV po naciśnięciu tylko jednego przycisku. Użytkownicy mogą również oglądać telewizję na swoich urządzeniach mobilnych bez konieczności pobierania żadnych aplikacji ani wprowadzania skomplikowanych ustawień.

Posiadacze telewizorów mogą rozpocząć dzień dzięki funkcji Briefing on TV. Telewizor może pełnić funkcję budzika —. dzięki synchronizacji z urządzeniami mobilnymi telewizor włączy się w wyznaczonym czasie, a na dużym ekranie wyświetlone zostaną istotne informacje, takie jak godzina, plan na dany dzień oraz informacje o pogodzie.

CES (Consumer Electronics Show) to najważniejsze targi elektroniki i nowych technologii na świecie. Odbywają się od 1967 roku i nieprzerwanie gromadzą największych producentów ze wszystkich liczących się na rynku dziedzin. Dzielą się oni swoimi nowymi osiągnięciami, prezentują produkty, które w najbliższym czasie trafią na rynek i przedstawiają plany na dalszą przyszłość. Impreza, aktualnie odbywająca się w Los Angeles, pomaga przewidzieć to, jak świat technologii będzie wyglądał przez najbliższy rok.

Jarosław Babraj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.