CES 2012: Intel stawia na ultrabooki

CES 2012: Intel stawia na ultrabooki11.01.2012 11:28
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Podczas dnia prasowego na targach CES, Intel pokazał bardzo wyraźnie, że stawia na ultrabooki, w których upatruje przyszłości komputerów.

Podczas dnia prasowego na targach CES, Intel pokazał bardzo wyraźnie, że stawia na ultrabooki, w których upatruje przyszłości komputerów. Gospodarzami spotkania byli Mooly Eden, wiceprezes Intela i dyrektor generalny PC Client Group, a także Kevin Sellers, wiceprezes Sales and Marketing Group oraz dyrektor działu Advertising and Digital Marketing.

Ultrabooki - skąd przychodzą i dokąd zmierzają

Wizja Ultrabooków została przedstawiona przez Intel 3. maja 2011 r. podczas targów Computex. Ultrabooki mają zapewniać wysoką wydajność i wyższy poziom bezpieczeństwa, przy jednoczesnym zachowaniu mobilności komputerów przenośnych. Kierując się wynikami zakrojonych na szeroką skalę badań, Intel nakreślił, czym mają być Ultrabooki, zaczynając od pytania o to, czego ludzie najbardziej chcą od swoich komputerów.

Zobacz także: CES 2017 - wszystko co musisz wiedzieć

Zaledwie w kilka miesięcy od utworzenia tej kategorii już widać jej rosnącą dynamikę - pierwsza fala ultrabooków trafiła na rynek w październiku zeszłego roku. Na rok 201. zaplanowano premiery ponad 75 różnych modeli ultrabooków. Wszystko wskazuje na to, że druga fala Ultrabooków będzie napędzana nową, trzecią generacją procesorów z rodziny Intel Core - pojawią się one już tej wiosny.

ZOBACZ: Najnowszy ultrabook od Samsunga! Nie przegap!

Podczas prezentacji Intela, wiceprezes firmy pokazał, jak użytkownicy ultrabooków będą mogli zadbać o bezpieczeństwo - zaprezentował wczesne wyniki strategicznej współpracy między firmami Intel i MasterCard. Informację o tej współpracy podano w zeszłym roku. Jej celem jest wprowadzenie dodatkowych opcji, dzięki którym proces zakupów online będzie bezpieczniejszy tak dla sprzedawców, jak i posiadaczy kart MasterCard korzystających z ultrabooków.

Prelegenci podkreślali również, że branża musi pracować nad dalszymi innowacjami, ktore są niezbędne, aby wprowadzać do oferty eleganckie ultrabooki o grubości, która nie przekracza 1. mm. Trzeba przeprojektować wyświetlacze, technologię baterii, pamięci masowe, płyty główne i chłodzenie, aby zmieścić je w płaskich obudowach. Intel ogłosił w zeszłym roku utworzenie funduszu z kapitałem 300 mln USD, którego celem jest wspomaganie prac nad podobnymi innowacjami i wprowadzanie ich na rynek w dużych ilościach, w cenach dopasowanych do masowego rynku.

Interakcja z komputerem to już nie tylko klawiatura i myszka

W miarę ewolucji ultrabooków zmieniać się też będą sposoby ich obsługi, wzbogacone o interfejsy dotykowe. Intel przeprowadził niedawno badanie nt. aplikacji z interfejsem dotykowym, działających na ultrabookach. Okazuje się, że w konstrukcjach typu clamshell, interfejs dotykowy, a także płynne przełączanie między aplikacjami dotykowymi a klawiaturą, było dla użytkowników atrakcyjne i naturalne.

Eden twierdzi, że wprowadzenie interfejsów dotykowych przyczyni się do dalszych innowacji w zakresie konstrukcji i kształtu przyszłych Ultrabooków, poczynając od modeli hybrydowych, poprzez modele typu clamshell, aż po style, których jeszcze nie wymyślono.

Koncept, opracowany przez Intel, zawiera przeźroczysty panel pod klawiaturą. Pełni on rolę touchpada, gdy urządzenie jest otwarte w trybie clamshell, ale zamienia się w ekran dotykowy, gdy komputer jest zamknięty. To pozwala na jego szybkie i wygodne użycie np. w podróży.

Intel pracuje także nad nową generacją mechanizmów do interakcji z komputerem: intuicyjnym i kompleksowym rozpoznawaniem krótkich gestów. Eden zaprezentował poczynione jak dotąd postępy na przykładzie gry w strzelanie z procy, która jest sterowana naturalnymi gestami użytkownika.

Największa kampania marketingowa od czasów technologii Intel Centrino

Intel w kwietniu uruchomi kampanię „Nowa era komputeryzacji”, w ramach której będzie promował wygodę użytkowania komputera oferowaną przez ultrabooki. Kampania obejmie reklamy w telewizji, prasie, na nośnikach zewnętrznych i w innych miejscach, a także media społecznościowe i działania w sklepach internetowych i stacjonarnych.

Sellers zaprezentował wideo, pokazujące publiczności kreatywne podejście firmy Intel do nowej kampanii Ultrabooków. Reklamy będą podkreślać, jak inspirowane przez Intela ultrabooki rozpoczynają nową erę w historii komputerów, sprawiając, że wszystko inne zdaje się być starożytną historią.

Intel wykorzysta także szeroki arsenał partnerskich programów marketingowych, takich jak znany na całym świecie program Intel Inside, skierowany do producentów komputerów. Firma zamierza zwiększyć zakres dotychczasowej współpracy z firmą mediową Vice przy projekcie pt. The Creators Project. Celem tych działań będzie promowanie ultrabooków, a także zaangażowanie się w nowe, czekające jeszcze na oficjalne ogłoszenie, partnerstwa z markami lifestylowymi.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.