Centertel stawia na utrzymanie klienta i transmisję danych

Centertel stawia na utrzymanie klienta i transmisję danych06.11.2007 18:55

Jak powiedziała prezes Centertela Grażyna Piotrowska-Oliwa, telekom chce, by jego przychody rosły zdecydowanie szybciej niż rynek i chce utrzymać wzrostowy trend ARPU. Jeśli chodzi o pozycję lidera to operator woli koncentrować się na utrzymaniu obecnych klientów niż zdobywaniu nowych, bo ważniejsza jest wartość przychodów niż ilość użytkowników.

Zdaniem prezes Centertela, przy penetracji rynku przekraczającej obecnie 100% dla operatora bardziej opłacalne jest koncentrowanie się na pozycji lidera pod względem wartości, a nie ilości klientów - bo jest to bardziej efektywne i mniej kosztowne.

_ Zdecydowanie będziemy orientować biznes na budowanie wartości przychodów, a nie tylko propagandowej ilości klientów. Dla nas liczba klientów nie jest celem samym w sobie, a ma stanowić o perspektywicznych podstawach biznesu i wzrostu przychodów operatora i Grupy TP _ - dodała.

Przychody Centertela mają rosnąć zdecydowanie szybciej niż rynek, a spółka, tak jak do tej pory, będzie starała się zniwelować spadki przychodów części stacjonarnej Grupy TP. W ostatnich kwartałach, zdaniem Piotrowskiej-Oliwy, udawało się to, chociaż jest coraz trudniej, ze względu na dojrzałość i nasycenie rynku. Rynek rośnie teraz około 6,2% w ujęciu rocznym, w pierwszej połowie roku rynek zwiększył się o 5,8%, a Orange uzyskał wzrost 6,8%. Zdaniem analityków, po 2010 roku wyhamuje do 2%.

Zdaniem Piotrowskiej-Oliwy, wzrostowy trend kwartalnego ARPU może być utrzymany. W I kwwartale zagregowane ARPU klientów Centertela wyniosło 47,5 zł (wobec 51,7 zł w IV kwartale 2006 roku), w II kwartale 49,3 zł, a w III kwartale - 51,5 zł.

Dla Centertela przyszłością jest rynek transmisji danych i usługi multimedialne, więc spółka chce iść w tym kierunku rozbudowując swoją sieć 3G i zwiększając pojemność transmisji danych z wykorzystaniem technologii HSDPA i HSUPA. Inwestycje w ramach Grupy TP w rozbudowę sieci i przepustowości transmisji danych wyniosą w 2008 roku 12-16% przychodów.

_ Raporty analityczne wskazują, że w ciągu najbliższych trzech-czterech lat 85-90% przychodów nadal będzie pochodziło z usług tradycyjnych, czyli usług głosowych, SMS-ów, MMS-ów, ale też wzrost rynku transmisji danych, będzie wartościowo i ilościowo dużo większy niż tylko zwykłego głosu i SMS-ów. Jest to długoterminowa strategia - budowanie i szukanie wartości dla klienta tam, gdzie jest potencjał, bo same SMS-y i klasyczne usługi głosowe obecnie to za mało. Po 2010 roku coraz więcej będzie mobilnych usług dodanych. Rozwój tego segmentu stymuluje również przychody z usług głosowych i SMS-ów _ - dodała Piotrowska-Oliwa.

Według zapowiedzi operatora, do końca 2007 roku w zasięgu sieci UMTS Orange znajdzie się blisko 30% populacji Polski, a do końca 2008 roku z usług HSDPA/HUSPA w sieci Orange będzie mogło korzystać 55% mieszkańców Polski.

_ Kolejne oferty innowacyjne to też budowa sieci CDMA, jako bezprzewodowego dostępu do internetu na terenie całej Polski. Szczególnie kierujemy ją do osób zamieszkujących tereny tzw. "wykluczenia cyfrowego" (np. tzw. "Ściana Wschodnia") - czyli obecnie około 30% populacji Polski nie posiadających żadnego dostępu do Internetu _ - dodała.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.