BRAVIAdrom, największy zoetrop na świecie

BRAVIAdrom, największy zoetrop na świecie22.12.2008 10:24
Źródło zdjęć: © Sony

Co to jest: ma 10 m średnicy, obraca się z szybkością ponad 40
km/h, znajduje się w północnych Włoszech i bije światowe rekordy?

*Co to jest: ma 10 m średnicy, obraca się z szybkością ponad 40 km/h, znajduje się w północnych Włoszech i bije światowe rekordy? Proste, to BRAVIAdrom: wielki zoetrop będący gwiazdą najnowszej kampanii firmy Sony. *
Firma Sony jest znana z niezapomnianych reklam swoich telewizorów BRAVIA. Wszystko wskazuje jednak na to, że BRAVIAdrom, który ma pokazywać działanie technologii Motionflow, ustawi poprzeczkę jeszcze wyżej. W dodatku BRAVIAdrom będzie pierwszą w historii Sony ogólnoświatową kampanią kreatywną poświęconą telewizorom BRAVIA.

Inspiracją do stworzenia BRAVIAdromu był zoetrop: wynalezione w XIX wieku urządzenie, które pozwalało tworzyć krótkie „filmy” z sekwencji statycznych obrazów. Urządzenie to uznano za doskonałe narzędzie do przedstawienia działania nowoczesnej technologii Motionflow 200Hz, która pozwala na uzyskanie maksymalnej płynności obrazu.

Zdjęcia do reklamy telewizyjnej były robione na placu w miejscowości Venaria koło Turynu, a występuje w niej fenomenalny brazylijski piłkarz Kaká, mistrz świata, laureat nagrody FIFA dla najlepszego zawodnika i zdobywca Złotej Piłki. Widzowie będą mogli obejrzeć w jego wykonaniu szereg popisów technicznych nakręconych wewnątrz BRAVIAdromu.

Źródło zdjęć: © BRAVIAdrom (fot. Sony)
Źródło zdjęć: © BRAVIAdrom (fot. Sony)

Temat piłkarski wybrano ze względu na to, że efekt działania technologii Motionflow 200Hz jest najlepiej widoczny między innymi przy oglądaniu meczu. Technologia ta skutecznie zapewnia płynną reprodukcję lotu piłki do bramki, dzięki czemu fani futbolu mogą czuć się w domu jak na prawdziwym stadionie. Technologia Motionflow zdecydowanie poprawia również czystość i płynność dynamicznych sekwencji filmowych.

Aby widowisko było jeszcze bardziej atrakcyjne, mistrz piłkarskiego freestyle’u Dan Magness podejmie próbę ustanowienia trzech rekordów Guinnessa. Magness ma już swoje miejsce w księdze Guinnessa, a umiejętność panowania nad piłką doskonaliły u niego takie gwiazdy futbolu, jak Francesco Totti i Michael Owen.

Producentem reklamy ponownie jest londyńska agencja Fallon, której zespół stworzył trylogię piłeczki-farba-króliczki. Na reżyserskim fotelu zasiadł dobrze zapowiadający się reżyser Vernie Yeung, który realizował wcześniej wideoklipy czołowych wykonawców, takich jak Kylie Minogue. Reklama zostanie nakręcona dostarczonymi przez Sony, profesjonalnymi kamerami HD F35.

„_ BRAVIAdrom powstał jako przystępna, zrozumiała dla każdego ilustracja działania technologii Motionflow ”, mówi Giles Morrison, dyrektor generalny Marketing Communications Sony Europe. „ Nasze poprzednie reklamy z piłeczkami, farbą i króliczkami pokazały, że efektywne wykorzystanie prostych pomysłów może przynieść wielkie efekty. Mam tu na myśli naprawdę spektakularne wrażenia, w które można uwierzyć. Brazylijski piłkarz Kaka był prostym wyborem nie tylko dlatego, że jest supergwiazdą, lecz również z tego powodu, że futbol idealnie nadaje się do ukazania pełnego efektu działania technologii Motionflow 200Hz. _”

BRAVIAdrom w liczbach
• Optymalna prędkość BRAVIAdromu to 44 km/h
• BRAVIAdrom może rozwijać prędkość ponad 50 km/h
• BRAVIAdrom ma 10 m średnicy
• Zmontowanie BRAVIAdromu zajęło 10-osobowej ekipie trzy dni
• BRAVIAdrom można załadować na dwie 12-metrowe ciężarówki
• Budowa całego BRAVIAdromu trwała za pierwszym razem sześć tygodni
• Ważący 10 ton zoetrop jest przypuszczalnie największym urządzeniem tego typu w historii
• W zdjęciach uczestniczą przedstawiciele księgi rekordów Guinnessa, którzy nadzorują próbę pobicia rekordu

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.