Boom na rynku smartfonów

Boom na rynku smartfonów02.02.2010 14:25
Źródło zdjęć: © HTC

Smartfony stają się coraz popularniejsze. Jak oszacowali eksperci z Strategy Analitycs, w ostatnim kwartale ubiegłego roku producenci dostarczyli 53 miliony sztuk takich urządzeń, to jest o 30 procent więcej niż pod koniec 2008 roku (41 milionów sztuk). Łącznie w 2009 roku magazyny opuściły prawie 174 miliony smartfonów, a więc o około 15 procent więcej niż w 2008 (151 milionów). Tym samym segment smartfonów wyprowadza całą branżę z recesji, poinformowali w poniedziałek (1 lutego) w Bostonie analitycy.

Smartfony stają się coraz popularniejsze. Jak oszacowali eksperci z Strategy Analitycs, w ostatnim kwartale ubiegłego roku producenci dostarczyli 53 miliony sztuk takich urządzeń, to jest o 30 procent więcej niż pod koniec 2008 roku (41 milionów sztuk). Łącznie w 2009 roku magazyny opuściły prawie 174 miliony smartfonów, a więc o około 15 procent więcej niż w 2008 (151 milionów). Tym samym segment smartfonów wyprowadza całą branżę z recesji, poinformowali w poniedziałek (1 lutego) w Bostonie analitycy.

W ostatnim kwartale 200. Nokia zdołała zwiększyć sprzedaż o 38 procent do poziomu niecałych 21 milionów sztuk, uzyskując w ten sposób 39-procentowe udziały w rynku smartfonów. Za Finami uplasował się RIM, który w czwartym kwartale dostarczył 10,7 miliona urządzeń BlackBerry i z udziałami w rynku na poziomie 20 procent dość wyraźnie wyprzedził Apple'a (16 procent). Koncern spod znaku jabłuszka sprzedał w ostatnich trzech miesiącach 2009 roku 8,7 miliona iPhone'ów, a więc dwa razy więcej niż na koniec 2008 roku.

Źródło zdjęć: © (fot. HTC)
Źródło zdjęć: © (fot. HTC)

W roku 200. Nokia sprzedała 67,8 miliona smartfonów, co zapewniło jej 39-procentowy udział w smartfonowym torcie. RIM zdołał zbyć 34,5 miliona telefonów BlackBerry, dzięki temu Kanadyjczycy uzyskali 19,8 punktu procentowego. Na trzecim miejscu uplasował się Apple z 25 milionami sprzedanych iPhone'ów i udziałami na poziomie ponad 14 procent.

Neil Mawston ze Strategy Analytics oczekuje, że segment smartfonów będzie w tym roku naznaczony przez rosnącą konkurencję. Samsung i LG zamierzają zwiększyć sprzedaż i liczbę aplikacji, a nowicjusze w tej branży, tacy jak Dell czy Huawei, również chcą walczyć o przychylność operatorów komórkowych. "Wojny smartfonowe to dobra wiadomość dla konsumentów, ostra konkurencja powinna spowodować wyraźną obniżkę cen i marż”, uważa Mawston.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.