BlackBerry PlayBook - kłopoty i opóźnienia

BlackBerry PlayBook - kłopoty i opóźnienia17.06.2011 16:18
Źródło zdjęć: © BlackBerry

RIM poinformował, że w I kwartale roku sprawozdawczego 2011 na rynek trafiło 500 tys. tabletów PlayBook. Jednak urządzenie to czeka w najbliższych miesiącach poważna próba sił, która odbije się na jego sprzedaży i wynikach finansowych spółki za II kwartał.

Według firmy analitycznej RBC Capital Markets, w I kwartale na rynek mogło trafić od 45. do 500 tys. tabletów PlayBook. Jednak tylko od 250 do 300 tys. znalazło się u klienta końcowego. A to nie koniec problemów tego tabletu.

Źródło zdjęć: © (fot. BlackBerry)
Źródło zdjęć: © (fot. BlackBerry)

Wcześniej informowaliśmy, że RIM wycofuje z rynku wadliwą partię PlayBooków, później okazało się, że model zalega na półkach sklepowych. Teraz dojdą do tego opóźnienia kolejnych wersji urządzeń, o których poinformowała spółka w opublikowanych wynikach za 1Q2012.

Mike Lazaridis, jeden z prezesów firmy, poinformował, że wersje 4. tabletu (LTE, WiMAX oraz HSPA+) nie pojawią się na rynku w lecie, czyli zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Najwcześniej stanie się to pod koniec sierpnia, co będzie miało wpływ na wyniki RIM po II kwartale sprawozdawczym 2012 roku.

Tymczasem brytyjski oddział sieci O2 odmówił sprzedaży pierwszego tabletu BlackBerry. Powodem są problemy z interfejsem użytkownika, które znalazł O2. Operator zapewnił jednak, że wraz z RIM pracuje nad rozwiązaniem tego problemu, jednak data wprowadzenia PlayBooka do sprzedaży nie została podana.

Jak na tle konkurentów wygląda sprzedaż PlayBooka? Różnie. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy od chwili premiery Motorola wprowadziła na rynek 25. tys. sztuk swojego tabletu XOOM, natomiast Samsung - 1 milion Galaxy Tabów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.