Black Friday i Cyber Monday 2020. Jak odróżnić okazje od pułapek? Eksperci wyjaśniają

Black Friday i Cyber Monday 2020. Jak odróżnić okazje od pułapek? Eksperci wyjaśniają25.11.2020 13:05
Black Friday i Cyber Monday 2020. Analizy ekspertów
Źródło zdjęć: © Flickr

Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami. Eksperci doradzają, co robić, aby podczas tegorocznego święta wyprzedaży upolować prawdziwe okazje, a nie paść ofiarą nieuczciwych sprzedawców.

Black Friday 2020 już 27 listopada, natomiast Cyber Monday, czyli odpowiedź branży e-commerce na przeceny w sklepach stacjonarnych kilka dni później, w poniedziałek 30 listopada.

W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczne święto wyprzedaży będzie się różnić od tych z poprzednich lat. Zdaniem ekspertów, wielu poszukiwaczy promocji nie uda się na tradycyjne zakupy, a na atrakcyjne okazje będzie polować w internecie. Analitycy z portalu Cinkciarz.pl zastanawiają się, czy nowa rzeczywistość spowoduje, że w tym roku będzie bezpieczniej i taniej. Udzielają także kilku wskazówek przed zbliżającym się Czarnym Piątkiem.

Zdaniem ekspertów, można się spodziewać, że podczas tegorocznego święta wyprzedaży, sprzedawcy będą zachęcać klientów do zakupów, oferując wyjątkowe okazje i duże cięcia cen towarów. - Ponieważ rabaty rzędu 20-30 proc. na nikim nie robią już dziś większego wrażenia, zobaczymy i usłyszymy reklamy mówiące o obniżkach o połowę, a nawet o 70-80 procent wobec pierwotnej ceny detalicznej - informują analitycy.

Zobacz: 10 porad bezpiecznego korzystania z internetu [Wideo]

Towar poniżej wartości? Eksperci komentują

Czy jest możliwe, abyśmy podczas tegorocznego Black Firday kupili pełnowartościowy towar znacznie poniżej jego wartości? Zdaniem ekspertów tak, jednak mało prawdopodobne, abyśmy natrafili na produkt, którego naprawdę potrzebujemy.

- Slogany reklamowe o gigantycznych zniżkach są obliczone na przyciągnięcie uwagi. Aby miały pokrycie w faktach, sprzedawca rzeczywiście może na przykład znacznie przecenić towar, na który i tak nie ma popytu, albo wcześniej podnieść ceny, by później skala obniżki prezentowała się okazalej - tłumaczą analitycy Cinkciarz.pl.

Warto podkreślić, że nie wszystkie wyprzedaże są pozorowane. W Black Friday i Cyber Monday można upolować produkty znacznie taniej niż np. przed świętami w grudniu. Ważne jednak, aby umieć odróżnić prawdziwą promocję od pułapki.

Eksperci apelują: korzystajmy z porównywarek cenowych

- Nie powinniśmy się sugerować procentową skalą przeceny, tylko po prostu sprawdzić, ile ten sam produkt kosztuje w innych sklepach. Skoro tegoroczne polowanie na zniżki z uwagi na pandemię koronawirusa przeniesie się do internetu, tym łatwiej będzie skorzystać z porównywarek cenowych i dokonać szybkiej weryfikacji - podpowiadają analitycy Cinkciarz.pl.

- Zakupy w sieci mogą okazać się dla nas nie tylko bezpieczniejsze, ale i korzystniejsze. Możemy przecież przebierać w ofertach z całego świata, a nie tylko w sklepach czy platformach z kraju, w którym mieszkamy. To duża szansa na większy wybór produktów i niższe ceny. Zakupy za granicą wydają się tym bardziej godne uwagi, że za dolara czy euro płacimy dziś blisko 20 groszy mniej niż ledwie trzy tygodnie temu - podsumowują eksperci.

Więcej informacji na temat Black Friday 2020 oraz promocji z okazji listopadowego święta wyprzedaży znajdziecie pod tym linkiem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.