Biznes w pandemii wydaje miliony na reklamy swoich stron internetowych. Padł kolejny rekord

Biznes w pandemii wydaje miliony na reklamy swoich stron internetowych. Padł kolejny rekord30.06.2021 10:14
Biznes w pandemii wydaje miliony na reklamy swoich stron internetowych.
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Informacja prasowa: interaktywnie.com

Reklama online dobrze poradziła sobie z trudnym 2020 rokiem - wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com. Wzrost nakładów na promocję w internecie dowodzi skuteczności tego rozwiązania. Szczególnie popularnym sposobem promocji sklepu internetowego lub strony jest SEM, czyli reklama w wyszukiwarce. Ale równie często firmy inwestują w reklamę display. Warto również pamiętać o połączeniu witryny z serwisami społecznościowymi.

Cały raport Interaktywnie.com w pliku pdf można pobrać za darmo tutaj:

Kiedy wartość całego rynku reklamowego się kurczyła, wydatki na reklamę online rosły. W Polsce w 2020 roku wydatki związane z reklamą wyniosły 8,973 mld zł i były o 8,6 procent niższe w stosunku do wyniku z 2019 roku. Wydatki na reklamę w internecie w naszym kraju w ubiegłym roku zwiększyły się natomiast o 4,9 procent, do poziomu 5,198 mld zł. Widać zatem, że ten sektor odgrywa w branży coraz większe znaczenie.

SEM najpopularniejszy

Największą popularnością w przypadku reklamy online cieszy się SEM. Udział tej formy marketingu stanowi 34,4 procent, a pod względem wartości daje to wzrost na poziomie 12,5 procent.

Na drugim miejscu znajdziemy reklamę display z udziałem wynoszącym 32,1 procent, a na trzecim ogłoszenia. Nieco mniejszą popularnością w naszym kraju cieszy się reklama wideo, którą wybierano nieco rzadziej (udział 13,8 procent).

Na SEM (ang. search engine marketing) składa się SEO (ang. search engine optimization) oraz PPC (ang. pay per click), czyli płatny i bezpłatny marketing w wyszukiwarce internetowej. SEO, czyli promocja strony internetowej lub e-sklepu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, może dawać wymierne korzyści biorąc pod uwagę zainwestowane środki. Skupiając się na nim należy zadbać o odpowiednią optymalizację strony lub sklepu.

Tworząc stronę lub sklep internetowy, już na etapie projektowania warto pomyśleć o kluczowych treściach, które później będą miały wpływ na postrzeganie witryny przez odbiorców oraz przeglądarki internetowe. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych elementów, które powinny się znaleźć się na stronie, a także o których powinniśmy pamiętać, kiedy rozważamy wprowadzenie działań SEO i PPC.

Działania SEO należy ukierunkować przede wszystkim w kierunku sposobów działania Google. Jest to bowiem najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na świecie. W przypadku komputerów stacjonarnych, odpowiada ona za ponad 70 procent ruchu związanego z wyszukiwaniem informacji. W Polsce przewaga Google jest jeszcze bardziej widoczna, gdyż według danych Statcounter, w maju odpowiadała ona za 95,52 procent rynku wyszukiwarek.

Według raportu BrightEdge, 68 procent aktywności użytkowników w internecie zaczyna się od wyszukiwarki internetowej. Ten sam raport wskazuje, że 53,3 procent ruchu internetowego pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania, a do tego eksperci badania wskazują, że SEO generuje około 10-krotnie większy ruchu w stosunku do przekierowań z portali social media.

PPC

W przypadku kampanii PPC, czyli płatnych wyników wyszukiwania, należy zwrócić uwagę na słowa kluczowe, w związku z którymi witryna internetowa lub e-sklep będzie się wyświetlał w wyszukiwarce. Dobór słów kluczowych powinien być związany z tematyką witryny internetowej, tj. sprzedawanych przez firmę produktów lub usług.

Najwięcej zapytań wpisywanych w Google składa się z dwóch słów (42,49 procent). Dość popularne są również jednowyrazowe zapytania oraz te składające się z trzech elementów.

W przypadku PPC szczególnie ważne będzie również targetowanie reklamy. Targetować reklamy możemy np. na płeć, wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania.

Istotnym aspektem reklamy w wyszukiwarkach jest remarketing, czyli ponowne dotarcie z przekazem promocyjnym do użytkownika, który wcześniej wszedł w interakcję z daną stroną internetową lub sklepem.

Zwiększyć ruch na stronie można również poprzez kierowanie reklam na użytkowników o zainteresowaniach podobnych do zainteresowań osób z list remarketingowych administratora.

Reklamy umieszczone w sieci reklamowej Google (GDN) docierają do 90 procent internautów. Z kolei 75 procent internautów twierdzi, że płatne wyniki wyszukiwania pomagają w znalezieniu przydatnych informacji.

Cały raport Interaktywnie.com w pliku pdf można pobrać za darmo tutaj:

Informacja prasowa: interaktywnie.com
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.