Bilety na PKP wreszcie kupisz przez komórkę! Aplikacja Bilkom

Bilety na PKP wreszcie kupisz przez komórkę! Aplikacja Bilkom24.07.2012 15:05
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Od 24 lipca można już kupować bilety kolejowe korzystając z telefonu komórkowego. Spółka TK Telekom wraz z PKP Intercity zaprojektowała i wdrożyła pierwszy w Polsce w pełni mobilny system zakupu biletów kolejowych objętych rezerwacją miejsca. W chwili obecnej możliwe jest jednak rezerwowanie biletów wyłącznie na pociągi najwyższych kategorii jak InterCity i Express – łącznie około 60 pociągów. Bilet można kupić wszędzie do 15 minut przed odjazdem pociągu. Wadą rozwiązania jest konieczność posiadania karty kredytowej lub karty płatniczej z opcją płatności internetowych.

*Od teraz można już kupować bilety kolejowe korzystając z telefonu komórkowego. Spółka TK Telekom wraz z PKP Intercity zaprojektowała i wdrożyła pierwszy w Polsce w pełni mobilny system zakupu biletów kolejowych objętych rezerwacją miejsca. W chwili obecnej możliwe jest jednak rezerwowanie biletów wyłącznie na pociągi najwyższych kategorii jak InterCity i Express – łącznie około 60 pociągów. Bilet można kupić wszędzie do 15 minut przed odjazdem pociągu. Wadą rozwiązania jest konieczność posiadania karty kredytowej lub karty płatniczej z opcją płatności internetowych. *

Aplikacja Bilkom pomoże także zaplanować podróż, kupić bilet i okazać go do kontroli na ekranie telefonu. Do skorzystania z aplikacji wymagana jest jednorazowa rejestracja, a każdy następny zakup biletu zajmie tylko chwilę. Oprócz tego, Bilkom pozwala sprawdzić odjazdy oraz przyjazdy pociągów z dowolnej stacji w Polsce, aktualne położenie pociągu (wraz z ewentualnymi utrudnieniami) , pomoże dotrzeć do dowolnego przystanku kolejowego bez znajomości jego lokalizacji. Aplikacja oblicza czas potrzebny na dotarcie na dworzec, uwzględniając sposób poruszania się (pieszo, rowerem, samochodem).

Korzystanie z Bilkom jest bezpłatne, a kupowane za jego pomocą bilety nie różnią się ceną od tych nabywanych w kasie. Obecnie w systemie Bilkom dostępne są bilety na pociągi EIC oraz Ex spółki Intercity SA. W kolejnym etapie wdrażania projektu będzie możliwy zakup biletów na inne pociągi. Należy jednak pamiętać o kosztach połączenia z internetem.

Aplikacja jest dostępna w trzech wersjach systemowych: Android, Windows Phone oraz dwie wersje iOS (na iPhone’a i iPada).

Jak kupić bilet?

  1. Podczas rejestracji na stronie bilkom.pl należy wprowadzić dane podróżnego. System może zachować informacje, więc nie trzeba pamiętać numeru karty ani przechowywać listy haseł jednorazowych, tokenów itd. Istnieje oczywiście możliwość jednorazowego użycia karty, bez jej zapamiętywania. Dane o transakcjach są dostępne tylko dla klienta i operatora płatności obsługującego system.
  1. Za pomocą aplikacji w telefonie lub korzystając ze strony mobilnej https://m.bilkom.pl, po wybraniu dogodnego połączenia, należy kliknąć opcję „Kup bilet”.
  1. Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiednich opcji (klasa, rodzaj zniżki), przechodzimy do systemu płatności.
  1. Po dokonaniu płatności - bilet w postaci MMS, dotrze na telefon komórkowy.
  1. Podczas kontroli biletów należy pokazać bilet w postaci kodu 2D w telefonie. Biletu nie trzeba drukować. Rozładowany telefon komórkowy nie będzie problemem, gdyż bilet dostępny jest on-line na dowolnym urządzeniu.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.