Biedronka zdradza swoje sekrety - jak powstały filmy reklamowe ze zwierzętami?

Biedronka zdradza swoje sekrety - jak powstały filmy reklamowe ze zwierzętami?19.08.2014 12:08
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Do swojej ostatniej kampanii Biedronka przygotowała spoty, których jakości wykonania nie powstydziłyby się uznane amerykańskie wytwórnie filmowe. To rzecz jasna ciągle jedynie reklamy i nie ma się co oszukiwać, że służą do czegokolwiek innego niż do sprzedania nam produktu, ale niezależnie od tego zdecydowanie można (i warto) docenić pracę ich autorów. Szczególnie, że robią oni rzeczy, na które w Polsce stać mało kogo. W sieci opublikowano właśnie materiał, zdradzający szczegóły prac nad reklamówkami.

Stworzenie swoich spotów Biedronka powierzyła studiu Platige Image, dobrze znanemu nie tylko w branży reklamowej. W powszechnej świadomości zaistniało około dekadę temu jako "firma Tomasza Bagińskiego" – twórcy filmów animowanych, w 2003 roku nominowanego do Oscara za _ Katedrę _. Studio jest również od samego początku mocno zaangażowane w promocję i produkcję polskiej serii gier komputerowych Wiedźmin, do której przygotowało na przestrzeni lat szereg animacji. Przede wszystkim jednak Platige Image od wielu lat pokazuje, że można w Polsce realizować komputerową animację, która nie będzie się wstydzić konkurencji z Zachodu. Nawet jeżeli służy "jedynie" kampanii reklamowej, a nie realizowaniu ambicji artystycznych młodego twórcy czy szerzeniu polskiej kultury za granicami naszego kraju.

Jak powstawały filmy reklamowe Biedronki

Chociaż spoty przygotowane dla Biedronki mają charakter czysto komercyjny, to dla pracowników Platige Image były również polem do rozszerzenia własnych umiejętności i sprawdzenia się w nowych wyzwaniach. Przede wszystkim, jak zdradza w rozmowie ze _ Spiderswebem _ Sławek Jurasz, starszy producent w Platige Image, po raz pierwszy w polskiej reklamie miały się tu pojawić postacie zwierząt, we wiarygodny sposób odwzorowujące ludzką mimikę i gestykulację. Aby możliwe było osiągnięcie tego efektu, konieczne było zdanie się na technologię motion capture.

Ten sposób realizacji polega na filmowaniu początkowo ubranych w odpowiednie czujniki aktorów, których ruchy i gestykulacja później przenoszone są na postać wygenerowaną w komputerze (w ten sposób powstają "wirtualni aktorzy" w hollywoodzkich filmach, jak chociażby znany z _ Władcy pierścieni _ Gollum). Dzięki temu animatorom oszczędzana jest żmudna praca, a końcowy efekt może być bardzo autentyczny. Wcześniej, gdy Platige Image generowało komputerowo żubry do reklamówek poznańskiego piwa, studiu w zupełności wystarczyły tradycyjne metody animacji – naturalne ruchy zwierzęcia nie są tak trudne do oddania jak sposób poruszania się człowieka.

Poza animacją wciąż największym wyzwaniem dla grafików i animatorów pozostają zwierzęta obdarzone futrem. Realistyczna animacja tysięcy umieszczonych na postaci włosów to nie lada problem, dlatego też najwięcej czasu podczas realizacji reklamówek zabrało stworzenie rodziny niedźwiedzi. Ostatecznie, aby powstały te trzy krótkie filmy, potrzeba było około czterech miesięcy pracy. Na jej różnych etapach zaangażowanych w produkcję było niemal sto osób.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.