Będzie standard badania radia w sieci?

Będzie standard badania radia w sieci?13.07.2009 16:30
Źródło zdjęć: © bing.com

Przedstawiciele rynku radiowego powołali do życia Inicjatywę na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), która zapoczątkować ma prace nad stworzeniem standardu pomiaru radia w sieci. Wiele wskazuje na to, że marcowy list otwarty o jakości badania radia on-line autorstwa GG Network przyniósł konkretne rezultaty.

W spotkaniu, efektem którego jest powstanie Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) udział wzięli przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych: Agora - Grupa Radiowa (Złote Przeboje, Roxy, TOK FM, TUBA), Grupa Bauer (RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, Miasto Muzyki), Grupa Eurozet (Radio Zet, Chilli Zet, Planeta FM, Antyradio, Radio Plus)
, Grupa Time (ESKA, Eska Rock, Vox FM, Wawa, Fabryka Muzy) oraz GG Network (Open FM) i PBI. Uczestnicy spotkania deklarują jednak, że IRBRI otwarta jest dla wszystkich innych uczestników rynku radiowego, nadających zarówno w eterze, jak i poprzez www.

Projekt IRBRI ma się zająć relizacją następujących zadań: zdefiniowania potrzeb polskiego rynku, wyboru odpowiedniej metody badawczej wg której badanie radia w internecie ma być realizowane (Megapanel PBI/Gemius czy RadioTrack), a w następnej kolejności dokonaniem analizy metodologii pomiaru radia w internecie, oferowanej przez firmy badawcze. Przegląd umożliwi stworzenie short-listy, z której IRBRI wyłonić ma najlepszą ofertę. Ona stanowić ma standardowe narzędzie pomiaru popolarności radia on-line.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Metodologia badania radia w internecie oraz plany związane z jego rozwojem na polskim rynku zostaną omówione podczas specjalnej konferencji - ustalono na założycielskim spotkaniu Inicjatywy.

Problem dotyczący konieczności wypracowania standardu badania popularności radia w internecie wypłynął wyraźnie w marcu 200. r. po głośnym proteście przedstawicieli GG Network (właściciela internetowej stacji Open FM). Rozesłany wówczas do mediów list otwarty GG Network, który miał na celu rozpoczęcie "jawnej, publicznej i rzetelnej dyskusji na temat jakości badań rynku radia internetowego" niejako zmusił innych graczy rynku oraz spółkę PBI do zaprezentowania swego stanowiska i zadeklarowania chęci zmian w tym obszarze.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.