Bardzo dobre wyniki sprzedaży Palma Pre

Bardzo dobre wyniki sprzedaży Palma Pre11.06.2009 13:52
Źródło zdjęć: © Palm

W ciągu pierwszych dwóch dni sprzedaży, Palm Pre znalazł kilkadziesiąt tysięcy nabywców. Może się zatem okazać, że, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, będzie pierwszym urządzeniem, które poważnie zagrozi niekwestionowanemu liderowi rynku smartfonów w USA - iPhone'owi.

Sieć Sprint poinformowała, że Palm Pre ustanowił rekord otwarcia spośród wszystkich dotychczas sprzedawanych przez tę sieć urządzeń. Chociaż dokładne liczby nie zostały ujawnione, to według analityków z agencji JPMorgan wielkość ta oscyluje pomiędzy 50, a 100 tys. sztuk. W ocenie ekspertów taki wynik jest bez wątpienia sukcesem, jednak negatywny wpływ na niego miała mała podaż smartfonu. Według informacji napływających z punktów sprzedaży, wielkość dostaw Pre była wyraźnie mniejsza od wcześniej zamówionych.

Tymczasem wojna amerykańskich sieci o klientów trwa w najlepsze. Stawką w tej walce są nowe aktywacje i przychody z usług dodanych, a bronią - telefony na wyłączność, oferowane jedynie przez danego operatora. Tak jest i w tym przypadku. Dyrektor sieci Sprint, Dan Hesse, zdementował informację podaną przez szefa konkurencyjnej sieci Verizon, jakoby Pre miał się pojawić w ofercie tego ostatniego w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Stwierdził on, że konkurencja (chodziło tu oczywiście o sieć Verizon) "powinna zrewidować posiadane przez siebie informacje". Oznacza to, że umowa pomiędzy siecią Sprint, a Palmem została zawarta na dłużej, niż pół roku.

Chociaż od premiery Palma Pre minęło zaledwie kilka dni, to doczekał się on już aktualizacji oprogramowania, oznaczonej jako 1.0.2. Wśród poprawek znalazło się m.in. usprawnienie działania aparatu fotograficznego. Dołączyły do nich również łatki samego systemu, jednak producent ograniczył się do ich lakonicznego opisu jako "liczne poprawki błędów aplikacji". Nie wiadomo zatem czy naprawiony został poważny błąd związany z działaniem przeglądarki internetowej.

Warto przy okazji zaznaczyć, że pierwsza wersja iPhone'a w ciągu dwóch pierwszych weekendowych dni od chwili premiery sprzedała się w liczbie 146 tys. sztuk. Wyłączność na jej dystrybucję na terenie USA posiada sieć AT&T, która będzie mogła z niej korzystać jeszcze przez 3 lata, do roku 2012.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.