Banki wolą oddawać pieniądze niż instalować zabezpieczenia

Banki wolą oddawać pieniądze niż instalować zabezpieczenia17.07.2014 13:43
Źródło zdjęć: © chip.pl

Według badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wraz z B2B International w 2014 roku 52% firm z sektora finansowego rekompensuje klientom straty poniesione w wyniku oszustwa internetowego bez badania okoliczności zdarzenia.

Wiele firm, które mają do czynienia z płatnościami online, jest gotowych zaakceptować dodatkowe koszty wynikające z cyberataków. 28% przedstawicieli firm sektora finansowego oraz 32% pracowników sklepów internetowych, którzy zostali objęci badaniem, jest przekonanych, że łączne straty spowodowane przestępczością internetową, w tym zwrot skradzionych pieniędzy, nie są wyższe niż koszty zainstalowania rozwiązań bezpieczeństwa. Tylko 19% firm z branży finansowej oraz 7% rynków online (gdzie na jednej platformie można kupić produkty wielu różnych producentów) wskazuje koszt rekompensowania strat klientów jako jeden z trzech najpoważniejszych skutków cyberoszustwa.

Jednocześnie, wg danych z chmury Kaspersky Security Network, w 2013 r. prawie 4 miliony użytkowników produktów firmy Kaspersky Lab trafiło na finansowe szkodliwe oprogramowanie, które próbowało ukraść ich pieniądze (wzrost o 18,6% w porównaniu z 2012 r.). W grudniu 2013 r. wiele banków z Ameryki Północnej poniosło straty w wysokości ponad 200 milionów dolarów na skutek wycieku szczegółów dotyczących kart kredytowych oraz danych osobistych ich klientów - a ostateczna wysokość strat z tego tytułu będzie prawdopodobnie znacznie wyższa. Naturalnie, ciągły wzrost cyberprzestępczości doprowadzi do sytuacji, gdy suma odszkodowań wypłacanych przez firmy przewyższy zarówno koszt ochrony transakcji finansowych, jak i ich budżet przeznaczony na rekompensatę takich strat.

Według innego badania Kaspersky Lab, 57% użytkowników zwraca niewielką uwagę, lub żadnej, na bezpieczeństwo swoich płatności online, ponieważ uważa, że wszelkie niezbędne działania podejmuje ich bank. To jedynie zwiększa prawdopodobieństwo, że padną ofiarą cyberprzestępców.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Nokia Lumia z aktualizacją do Lumia Cyan

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.