Aż miliard złotych polskie firmy wydają w Google. Raport Interaktywnie.com

Aż miliard złotych polskie firmy wydają w Google. Raport Interaktywnie.com30.04.2019 13:10
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Na różne formy reklamy Polskie firmy wydają około 10 mld złotych, z tej sumy 3,2 mld zł trafia do portali internetowych, przy czym aż miliard do Google. W roku 2019 po raz pierwszy w historii więcej wydamy na promocję w sieci niż w telewizji.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w darmowym raporcie przygotowanym przez redakcję portalu dla marketerów - Interaktywnie.com pt.: „Marketing w wyszukiwarkach”, który w pdf można pobrać tutaj.

Interaktywnie.com pisze, że firmy nie oszczędzają na promocji swoich produktów w szczególności, że kondycja polskiej gospodarki ma się dobrze. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w 2018 roku PKB Polski urosło o 5,1 procent, a stopa bezrobocia w grudniu osiągnęła poziom 5,9 procent. Również zewnętrzne podmioty chwalą Polskę za wyniki gospodarcze. Agencja Moody’s utrzymała długoterminowe i krótkoterminowe ratingi Polski na poziomie A2 z perspektywą stabilną.

Pod względem dynamiki wzrostów, wydatki reklamowe w internecie wyprzedziły lidera, czyli reklamę telewizyjną, na którą przeznaczono w ubiegłym roku ponad 4,4 mld zł (+6,3 proc. r/r). Mniejsza była również dynamika wzrostu na reklamę w radiu, natomiast wydatki na w prasie (magazynach i dziennikach) ograniczono. Pod względem wartości, w Polsce nadal liderem jest reklama telewizyjna, tymczasem już w 2017 roku analitycy PwC szacowali, że rynek reklamy internetowej jest o około 15 mld dolarów większy od rynku reklamy telewizyjnej.

Widać, że menedżerowie coraz mocniej doceniają potęgę internetu, jako miejsca do reklamowania swoich produktów i usług oraz źródła pozyskiwania nowych klientów. Według danych Starcom, udział wydatków na reklamę w internecie systematycznie rośnie – czytamy w raporcie Interaktywnie.com. - Jeszcze w 2012 roku stanowiły one 19 procent wszystkich wydatków reklamowych, natomiast obecnie udział ten wynosi około 35 procent. Biorąc pod uwagę ich wartość, jeszcze 10 lat temu wydatki na reklamę online były o ponad połowę niższe.

W 2018 roku wartość inwestycji przekroczyła 3 mld zł, z czego marketing w wyszukiwarkach pozyskiwał 1/3 udziałów. O ponad 30% zwiększyły się również średnie budżety przeznaczane na link building, co świadczy o tym, że SEO ma coraz większe znaczenie w strategiach marketingowych marek. Wydatki na marketing w wyszukiwarce będą wzrastać i będzie to dyktowane takimi trendami jak mobile, voice search czy machine learning, który dostarczy użytkownikom jeszcze trafniejszych treści. Rynek SEO/SEM cały czas jest jednym z ważniejszych motorów napędowych reklamy online. Jego nieustanny rozwój, a co za tym idzie rozrost, wynika z dwóch tendencji. Pierwszą z nich jest przenoszenie budżetów reklamowych firm z telewizji na formy reklamy online, drugą dynamiczny rozwój branży e-commerce. Rosnące znaczenie globalnej sprzedaży i coraz mniejsze przywiązanie Klientów do zakupów tradycyjnych, wymusza na marketerach czy samych właścicielach sklepów zwiększenie nakładów na promocje w wyszukiwarkach internetowych. Zwiększają się nie tylko budżety, ale też samo zapotrzebowanie na świadczenie tychże usług.

Więcej w raporcie Interaktywnie.com pt.: „Marketing w wyszukiwarkach”, do pobrania za darmo tutaj.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.