Apple, YouTube, Netflix i wiele innych. Największe marki łączą się z George'em Floydem

Apple, YouTube, Netflix i wiele innych. Największe marki łączą się z George'em Floydem02.06.2020 15:41
Źródło zdjęć: © YouTube.com

Światem wstrząsnęło brutalne zabójstwo czarnoskórego George'a Floyda. Do protestów przeciwko nienawiści rasowej w USA błyskawicznie dołączyły największe światowe marki. Wśród gigantów znaleźli się m.in. Apple, Netlix, YouTube, Amazon, Spotify i Sony.

Cały świat od kilku dni żyje zabójstwem 46-letniego czarnoskórego George'a Floyda. Do zdarzenia doszło w mieście Minneapolis w USA. Mężczyzna zmarł po brutalnej interwencji policji. Zdarzenie zostało zarejestrowane na nagraniu, na którym widać policjanta klęczącego na karku zatrzymanego, który mówi: nie mogę oddychać.

Tragedia, do której doszło 25 maja 2020 roku, przyczyniła się do fali manifestacji i zamieszek w ramach protestu przeciwko brutalności policji stosowanej wobec czarnoskórych. Swojego oburzenia nie kryły gwiazdy sportu, muzyki i filmu. Na liście osób, które potępiły zachowanie oficerów znaleźli się m.in. Michael Jordan, Spike Lee, Lady Gaga, Beyonce i Ariana Grande. Spora część celebrytów nie ograniczyła się jedynie do krytyki w sieci i postanowiła wyjść na ulice amerykańskich miast.

Do protestów przeciwko rasizmowi przyłączyły się również największe światowe marki. Wśród nich znalazła się japońska firma Sony, która w związku z tragicznymi wydarzeniami postanowiła przełożyć pierwszy pokaz gier na konsolę nowej generacji PlayStation 5. - Rozumiemy, że gracze na całym świecie są podekscytowani zobaczeniem gier na PS5, nie uważamy jednak, że teraz jest czas na świętowanie i na razie chcemy się wycofać i pozwolić, aby ważniejsze głosy zostały usłyszane - czytamy w specjalnym komunikacie.

Apple zamyka część sklepów. Spotify upamiętnia George'a Floyda

Milczeć nie zamierza również gigant z Cupertino. CEO Apple, Tim Cook wysłał wewnętrzny list do pracowników Apple, w którym zwrócił uwagę na bezsensowną śmierć George'a Floyda oraz przypomniał w nim problem długiej historii rasizmu w USA.

Cook poinformował również o zamknięciu części sklepów firmy, które w związku z zamieszkami stały się idealnym celem dla przestępców. Do kradzieży doszło m.in. w Waszyngtonie, Los Angeles, San Francisco, Nowym Jorku i Filadelfii.

Serwis Spotify w ramach solidarności z George'em Floydem, będzie od dziś dodawać 8 minut i 46 sekund (tyle właśnie policjant Derek Chauvin z Minneapolis przyduszał zatrzymanego kolanem) ciszy do wybranych playlist oraz podcastów. Inicjatywa jest częścią większej akcji w branży muzycznej pod nazwą "Black Out Tuesday" (oraz powiązanym hasztagiem #TheShowMustBePaused). Jest to wyraz protestu przeciw policyjnej brutalności i rasizmowi. Biorą w niej udział duże wytwórnie płytowe, na czele z inicjatorem akcji - Atlantic Records.

Netflix: "Milczeć, znaczy współuczestniczyć"

Do protestów dołączyła również popularna platforma Netflix. W opublikowanym oświadczeniu, firma napisała m.in. "Milczeć, znaczy współuczestniczyć".

Swój sprzeciw wyrazili także HBO, Amazon i Warner Bros.

Nike i Adidas: "Tylko razem możemy coś zmienić"

Na śmierć George'a Floyda zareagowała też firma Nike, która od wielu lat ściśle współpracuje z czarnoskórymi gwiazdami sportu. Koncern opublikował poruszający film, w którym apeluje: "Nie odwracaj się plecami do rasizmu". Podczas zamieszek w Chicago, jeden z flagowych sklepów Nike został doszczętnie zniszczony.

Do akcji przyłączył się także największy rywal Nike'a - Adidas. "Tylko razem możemy coś zmienić" - napisał na Twitterze konkurent.

YouTube, TikTok i inni

Swój sprzeciw za pośrednictwem Twittera, wyraziły również takie marki jak YouTube i TikTok.

Do protestu dołączył również Marvel Entertainment.

Oświadczenia na temat tragicznych wydarzeń w USA wydali także: Disney, ViacomCBS, FX Networks, Fox Entertainment, AMC i Hulu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.