Apple przedstawia swój inteligentny zegarek Apple Watch

Apple przedstawia swój inteligentny zegarek Apple Watch10.03.2015 08:57

Szef firmy Apple, Tim Cook, przedstawił w poniedziałek w San Francisco długo oczekiwany "inteligentny zegarek" Apple Watch, który do sklepów ma trafić w kwietniu. Analitycy zastanawiają się, czy wersja Apple'a ożywi wciąż dość niemrawy rynek tych produktów.

Associated Press zwraca uwagę, że podobny sceptycyzm panował, kiedy w 2010 roku Apple zaprezentował swego iPada; wtedy sceptycyzm okazał się zupełnie nieuzasadniony - Apple sprzedał już miliony tych urządzeń, a ich popularność wstrząsnęła rynkiem komputerów osobistych. Tim Cook nazywa Apple Watch rewolucyjnym urządzeniem.

Cook podkreślił, że z Apple Watch "operując z nadgarstka" można będzie telefonować, czytać maile, odtwarzać muzykę, zdalnie otworzyć drzwi garażu, sterować urządzeniami w inteligentnym domu itp., itd. Aplikacji na pierwszy inteligentny zegarek Apple'a powstają już tysiące. W listopadzie firma udostępniła środowisko deweloperskie WatchKit i od tego czasu napisano kilka tysięcy aplikacji, m.in. klienta WeeChat, linii lotniczych, sieci hotelarskich czy przewoźnika Uber. Apple Watch nie będzie miał bezpośredniego dostępu do internetu; ten dostęp zapewni iPhone, z którym inteligentny zegarek będzie współpracował.

Specjalna aplikacja zapewni kontrolę nad treningami poprawiającymi sprawność fizyczną. Ta aplikacja, monitorując aktywność użytkownika, pozwala m.in. na dobór odpowiednich ćwiczeń i diety. Cook powiedział, że z Apple Watch będzie się miało "trenera na nadgarstku". Supermodelka Christy Turlington Burns ogłosiła, że Apple Watch będzie jej pomagał w przygotowaniach do maratonu londyńskiego.

Apple Watch może odbierać wszystkie powiadomienia dostępne na iPhone'ie, łącznie z wiadomościami z portali społecznościowych i zapewnia dostęp do wirtualnego asystenta Siri. Dzięki aplikacji Apple Pay urządzenie to będzie można wykorzystać do płatnośći mobilnych. Nadejście wiadomości Apple Watch zasygnalizuje użytkownikowi puknięciem w nadgarstek. Akumulator powinien zapewnić funkcjonowanie inteligentnego zegarka przez 18 godzin, po czym potrzebne będzie ponowne naładowanie.

Przyjmowanie zamówień na Apple Watch rozpocznie się 10 kwietnia; od 24 kwietnia Apple Watch będzie już dostępny w USA, Kanadzie, W. Brytanii, w Chinach kontynentalnych i w Hongkongu, w Australii, Japonii, we Francji i w Niemczech.

Zaprezentowano trzy wersje pierwszego inteligentnego zegarka. Apple Watch można będzie kupić już od 349 dolarów i od 10 tys. dolarów za limitowaną edycję, z kopertą z 18-karatowego złota.

Zanim doszło do prezentacji powszechnie oczekiwanego inteligentnego zegarka, zapowiedziano nowego, cienkiego MacBooka. Ten notebook będzie miał tylko 13,1 mm grubości, ok. jednej czwartej mniej niż obecny MacBook Air, i zostanie wyposażony w wyświetlacz Retina o znacznie większej rozdzielczości. Akumulator, który będzie montowany w nowym notebooku, ma zapewnić energię elektryczną na cały dzień.

Nowy McBook zbudowany jest według architektury Unibody, co pozwoliło usunąć wentylatory, zmniejszyć płytę główną o 67 procent i powiększyć powierzchnię przeznaczoną na akumulator o 35 procent. Urządzenie wyposażono w procesor Intel Core M o taktowaniu od 1,3 do 2,9 GHz, ma 8 GB pamięci RAM, dysk SSD o pojemności 256 GB oraz jedno uniwersalne gniazdo, odpowiadające za komunikację oraz zasilanie komputera - USB-C. Wyposażono go w udoskonaloną klawiaturę z lepiej reagującymi na nacisk klawiszami oraz z touchpadem rozpoznającym siłę nacisku palca. Nowy MacBook ma interfejs Wi-Fi w standardzie A/C oraz Bluetooth w wersji 4.0. Komputer dostępny będzie w kolorach odpowiadających iPhone'om - srebrnym, szarym i złotym. Za najtańszy model będzie trzeba zapłacić 1299 dolarów.

W San Francisco Apple poinformował też o obniżeniu cen swojego odtwarzacza multimedialnego Apple TV - z 99 do 69 dolarów. Tego samego dnia sieć HBO ogłosiła, że w kwietniu uruchamia usługę streamingową swego kanału HBO NOW i że będzie ona dostępna wyłącznie na urządzeniach Apple'a.

Poinformowano o rozszerzeniu usługi płatności mobilnej Apple Pay na 2,5 tys. banków; liczba placówek handlowych w USA akceptujących Apple Pay wzrosła do prawie 700 tysięcy.

Wkładem w rozwój medycyny ma być zestaw narzędzi software'owych, ResearchKit, pomagających w tworzeniu aplikacji na potrzeby testów klinicznych.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.