Apple kontra Nowy Jork: spór o jabłko

Apple kontra Nowy Jork: spór o jabłko07.04.2008 16:00
Źródło zdjęć: © IDG

Władze Nowego Jorku promują najnowszą inicjatywę ekologiczną - GreeNYC - znakiem stylizowanym na jabłko. Koncern Apple wyraził jednak swoje zastrzeżenia do takiego znaku graficznego, informując, że jest on zbyt podobny do logo firmy.

Kampania GreeNYC, ogłoszona przez burmistrza Nowego Jorku Michaela Bloomberga, ma za zadanie uświadomić mieszkańców miasta o poważnych zagrożeniach ekologicznych. Autorzy inicjatywy chcą w ten sposób wpłynąć na nowojorczyków, by ci z większą dbałością obchodzili się ze środowiskiem naturalnym. Bardziej wymiernym efektem kampanii ma być m.in. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 3. procent.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Logo kampanii umieszczone jest m.in. na autobusach, taksówkach ( auta hybrydowe ) oraz ekologicznych torbach na zakupy. Jabłko w logo kampanii widnieje nie bez powodu - Nowy Jork na początku lat 70. ubiegłego stulecia zyskał sobie przydomek "The Big Apple". Tymczasem firma Steve'a Jobsa uważa, że znak ten "poważnie zaszkodzi reputacji firmy Apple, jaką ta osiągnęła dzięki swoim produktom i usługom".

Miasto złożyło formalny wniosek o zarejestrowanie logo jako znaku towarowego, przeciwko czemu zaprotestowała firma Apple. Przedstawiciele nowojorskiego magistratu utrzymują, że "roszczenia spółki z Cupertino nie mają uzasadnienia i żaden z konsumentów nie zostanie wprowadzony w błąd" - tego zdania jest Gerald Singleton, prawnik specjalizujący się w zagadnieniach prawa autorskiego, reprezentujący ratusz "wielkiego jabłka".

W najbliższych miesiącach zapewne wykonane zostaną niezależne ekspertyzy i sondaże w centrach handlowych, sprawdzające reakcję klientów na logo GreeNYC. Rozstrzygnięcie sporu ma nastąpić nie później niż za 9 miesięcy przed Trademark Trial and Appeal Board, ciałem wchodzącym w skład Amerykańskiego Urzędu Patentowego.

Apple w przeszłości już kilka razy toczyło spory o nazwę i logo firmy. Jednym z bardziej znanych jest zakończony niedawno konflikt z wytwórnią fonograficzną Apple Corps ( wydającą chociażby płyty The Beatles ) oraz spór z Cisco Systems o prawa do nazwy iPhone.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.