Apple, Facebook oraz Twitter jak ikony świętych

Apple, Facebook oraz Twitter jak ikony świętych20.05.2011 19:02
Źródło zdjęć: © sxc.hu

Brytyjska stacja telewizyjna BBC rozpoczęła emisję dokumentu, w którym bada wpływ wielkich marek na aktywność mózgu. W pierwszym odcinku pod lupę i rezonans magnetyczny wzięto zagorzałego fana produktów Apple’a.

Pierwszym pacjentem zgodził się być Alex Brooks, redaktor naczelny serwisu _ World of Apple _. Jak sam przyznaje, myśli on o produktach firmy z Cupertino średnio 24 godziny na dobę, czyli o 23 godziny więcej niż normalny użytkownik tych produktów.

Podczas rezonansu magnetycznego przedstawiano mu zdjęcia produktów Apple’a oraz innych producentów. Okazało się, że w przypadku tych pierwszych zaobserwowano w jego mózgu wyraźne zmiany względem produktów innych firm. Wyniki poddano analizie.

Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)
Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)

Po dokładnym przyjrzeniu się im, brytyjscy neurolodzy stwierdzili, że zdjęcia produktów Apple’a wywołują w mózgu Brooksa reakcje podobne do tych, które pojawiają się w mózgu ludzi wierzących, kiedy przedstawić im obrazy ze świętymi.

Jeden z naukowców badający sprawę zasugerował, że wielkie marki - m.in. również Facebook czy Twitter - nieprzypadkowo wykorzystują w budowaniu wizerunku swoich marek skojarzenia zbliżone do religii. Robi to również Apple.

Jako przykład podano salon Apple’a w londyńskim Covert Garden. Znaleźć można w nim wiele podobieństw do świątyń religijnych - łukowate wielkie wejście, liczne łuki czy kamienną podłogę, a same produkty prezentowane są w miejscach przypominające ołtarz.

Jak twierdzą naukowcy, producenci wykorzystują motywy zbliżone do religii po to, aby związać ze sobą swoich klientów. Patrząc na niektóre z przypadków można śmiało stwierdzić, że miłość taka będzie trwać do grobowej deski.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.