Apple Card: Apple chwalił się ofertą. Liczby mówią co innego

Apple Card: Apple chwalił się ofertą. Liczby mówią co innego26.03.2019 15:01
Źródło zdjęć: © Apple

Apple na swojej konferencji zapowiedziało nie tylko Apple TV+ czy Apple Arcade. Choć gigant bankiem nie jest, to dokłada kolejną finansową usługę: Apple Card, czyli wirtualną kartę kredytową.

Apple Card to wirtualna karta kredytowa, która użytkownicy mogą szybko założyć z poziomu iPhone'ów czy iPadów.

Apple Card: konkurencja dla banków

Apple zapowiedział, że ich Apple Card będzie darmowy - mowa tu o prowadzeniu konta, jak i założeniu samej karty. Również płatności zagraniczne mają być bezpłatne.

Apple Card, podobnie jak inne tradycyjne karty kredytowe, posiadać będzie za to program lojalnościowy.

Apple Card: szybki zwrot pieniędzy

Dzięki "Daily Cash" użytkownicy dostaną zwrot 2 proc. (3 proc. dla sklepów Apple'a) z każdej transakcji dokonanej za pomocą Apple Pay. Rozwiązanie - jak wskazuje nazwa - ma cechować się błyskawicznymi zwrotami. Środki tego samego dnia trafią na konto użytkownika.

Apple Card: będziemy wiedzieć, ile wydaliśmy

Apple przygotował specjalny system, który pozwoli lepiej śledzić wydatki. Wyświetlane będą nawet logotypy sklepów, aby użytkownicy mogli w czytelny sposób zobaczyć, gdzie wydają najwięcej pieniędzy.

Apple Card: Apple stawia na bezpieczeństwo

Podobnie jak w przypadku Apple Pay, Apple podkreśla, że transakcje będą bezpieczne i niewidoczne dla giganta. Numer karty ma być składowany w sprzętowym sejfie, na którym oparto Apple Pay. Do każdej transakcji generowany jest do tego indywidualny kod. Wymogiem jest też ich zatwierdzenie za pomocą Touch ID lub Face ID.

Co ciekawe, Apple Card będzie dostępne również w fizycznej wersji. Karta nie posiadać będzie numeru, podpisu i innych danych, które mogliby wykorzystać złodzieje w przypadku.

Apple Card: nie tak atrakcyjne, jak Apple zapowiedziało

Apple podczas prezentacji Apple Card pochwaliło się, że roczna stopa procentowa ma być niższa niż u bankowej konkurencji. Dopiero na stronie internetowej doprecyzowano liczby. Wynika z nich, że APR jest zmienne i wynosić będzie od 13,24 proc. do 24,24 proc., w zależności od zdolności kredytowej.

Tymczasem w amerykańskich bankach APR średnio wynosił 12,57 proc. w 2017 roku i 14,22 proc. w 2018 roku. Jak widać więc najniższa stawka Apple Card raczej nie będzie specjalnie różnić się od innych kart kredytowych. Natomiast 24 proc. APR jest mało atrakcyjną opcją - Apple nieco podkoloryzowało tę zaletę na swojej konferencji.

Apple Card raczej nie w Polsce

My specjalnie oburzać się nie możemy, bo Apple Card powstaje jak na razie z myślą o Stanach Zjednoczonych. Czy dotrze do Europy, w tym do Polski? Nie wiadomo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.