Aplikacja Ratunek - nowe technologie dostarczane przez Plusa wsparciem dla służb ratowniczych

Aplikacja Ratunek - nowe technologie dostarczane przez Plusa wsparciem dla służb ratowniczych01.08.2023 21:25
Płatna współpraca z marką Plus

Aplikacja Ratunek to żadna nowość - od 2014 roku służy turystom nad wodą i w górach do wzywania służb ratowniczych, a samym ratownikom ułatwia niesienie pomocy. Sprawdziliśmy jak działa w oparciu o technologiczne zaplecze sieci Plus.

Wizyta w Centrum Koordynacji Ratownictwa Wodnego w Giżycku, w siedzibie Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego była ważnym punktem na mapie tegorocznego Tech Summer Challenge. Ratowników odwiedziliśmy zresztą również zimą, gdzie mogliśmy doświadczyć skuteczności systemu opracowanego przez Plusa w zimowych warunkach, w górskich krajobrazach. Wizyta w Giżycku była naturalną kontynuacją chęci informowania wszem i wobec o tym, jak skutecznie wezwać pomoc, ale miała też wymiar edukacyjny, w którym Tomek Kurowicki, ratownik MOPR grał pierwsze skrzypce radząc naszym widzom, jak dbać o bezpieczeństwo podczas odpoczywania nad wodą.

Podejrzeliśmy sobie codzienność służby ratowników z Giżycka, którzy oprowadzili nas po swojej siedzibie, pokazali jak wygląda akcja ratownicza (płynność, profesjonalizm i efektywność robią kolosalne wrażenie!), a także zaznajomili z działaniem aplikacji Ratunek. Fakt, iż po 3-krotnym kliknięciu jednej ikony na ekranie telefonu ratownicy otrzymują zgłoszenie wraz z lokalizacją potencjalnego poszkodowanego oraz informacjami o jego stanie zdrowia, a wszystko to działa płynnie i szybko pozwala na podjęcia odpowiednich działań, jest doskonałym przykładem tego, jak nowe technologie i nowoczesne zaplecze informatyczne pomagają ratować życie.

Plus od 20 lat wspiera służby ratownicze w naszym kraju i to na wielu płaszczyznach. Dba o całą infrastrukturę informatyczną, od serwerów po same zaplecze komunikacyjne, ale także wspiera ratowników sprzętowo, zapewniając im odpowiednio wydajne komputery, szybkie łącza internetowe oraz sprzęt ratowniczy. To dzięki Plusowi i jego zamiłowaniu do pomagania służbom ratowniczym aplikacja Ratunek i numer ratunkowy nad wodą 601 100 100 pomagają w niesieniu pomocy tym, których zdrowie lub życie będą realnie zagrożone.

Przemysław Jankowski, dziennikarz WP Tech

Płatna współpraca z marką Plus
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.