Amerykańskie linie lotnicze uziemione. Przyczyna? Awaria iPadów

Amerykańskie linie lotnicze uziemione. Przyczyna? Awaria iPadów29.04.2015 11:31
Źródło zdjęć: © Global X / CC

Kilkadziesiąt samolotów linii lotniczych American Airlines musiało pozostać na lotniskach po tym, jak używane przez ich pilotów iPady z nieznanego powodu przestały funkcjonować. Technologia, która miała ułatwić i przyspieszyć pracę załogi, zawiodła. Czy oznacza to powrót do kartek i długopisów?

Piloci American Airlines używają iPadów zamiast papierowych dokumentów i instrukcji od 2012 roku. Były to pierwsze linie lotnicze, którym amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa zezwoliła na korzystanie z tabletów na wszystkich etapach lotu. Ich przedstawiciele cieszyli się, że nie tylko uprości i przyspieszy to pracę pilotów, ale również pozwoli zaoszczędzić pieniądze i zmniejszyć masę wyposażenia załogi. Setki stron papierowej dokumentacji nie ważą wcale mało.

Tymczasem wydarzenie, które miało miejsce na nowojorskim lotnisku JFK, pokazuje, że chociaż tradycyjne metody są mniej poręczne, to mogą być również znacznie bardziej niezawodne. O awarii oprogramowania iPadów pierwszy dowiedział się jeden z pasażerów, Bill Jacaruso, który wraz z żoną czekał na start samolotu. Przedstawiciel American Airlines napisał mu na Twitterze:

"Niektóre samoloty mają problem z oprogramowaniem na iPadach pilotów. Informacje na temat odlotu przekażemy wkrótce".

Chwilę później pilot wyjaśnił pasażerom:

- iPad drugiego pilota kompletnie przestał działać. Dokładnie 24 minuty przestał działać również mój. Zostaliśmy poinformowani, że problem dotyczy wszystkich tabletów na Boeingach 737.

Jak dowiedział się później portal "The Verge", problem dotknął kilkudziesięciu różnych lotów American Airlines w różnych miejscach kraju. Nie tylko Boeingów 737. Przedstawiciel linii poinformował również, że problem został zidentyfikowany, a ich pracownicy pracuję nad jego rozwiązaniem.

Jak podawali później pasażerowie i piloci, oprogramowanie na iPadach musiało zostać całkowicie zresetowane, co w wielu przypadkach wymagało od pilotów wyjścia z samolotu i przejścia na lotnisko. Na razie nie wiadomo, czy problem udało się całkowicie naprawić. Tymczasem jednak wielu pilotów może zechcieć powrotu do starego, dobrego papieru.

_ DG _

Zobacz także: Niezwykłe miejsce w starym samolocie

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.