Amerykańska organizacja konsumencka potwierdza problemy z anteną iPhone'a 4

Amerykańska organizacja konsumencka potwierdza problemy z anteną iPhone'a 414.07.2010 15:43
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Pozarządowa amerykańska organizacja konsumencka Consumer Union (CU) po obszernym teście opublikowanym w jej serwisie Consumer Reports nie zaleca stosowania iPhone'a 4. Uzasadnienie: kiedy lewa dolna krawędź stalowej ramki jest przykrywana palcem albo powierzchnią dłoni, co szczególnie często zdarza się u osób leworęcznych, w telefonie dochodzi do utraty sygnału aż do zerwania połączenia.

Pozarządowa amerykańska organizacja konsumencka Consumer Union (CU) po obszernym teście opublikowanym w jej serwisie Consumer Reports nie zaleca stosowania iPhone'a 4. Uzasadnienie: kiedy lewa dolna krawędź stalowej ramki jest przykrywana palcem albo powierzchnią dłoni, co szczególnie często zdarza się u osób leworęcznych, w telefonie dochodzi do utraty sygnału aż do zerwania połączenia.

Podczas prezentacji szef Apple'a Steve Jobs wskazywał na czarne szczeliny w metalowej ramce iPhone'a 4. które oddzielały jej segmenty pełniące rolę anteny. Krótko po rynkowym debiucie nowego iPhone'a pojawiły się pierwsze skargi na słaby zasięg, zwłaszcza przy dotykaniu owych szczelin dzielących ramkę. Producent najpierw odpierał te zarzuty, twierdząc, że osłabienie zasięgu w wyniku zasłaniania anteny ręką jest normalne i występuje w każdym telefonie komórkowym. Tydzień później w liście do użytkowników koncern ogłosił, że usterka jest spowodowana błędną formułą wyliczania siły sygnału wyświetlanego na ekranie. Wzór ten już w pierwszych modelach iPhone'a prowadził do wyświetlania nieprawdziwych informacji, a według koncernu z Cupertino problem zostanie rozwiązany już w najbliższych tygodniach za pomocą bezpłatnej aktualizacji.

Źródło zdjęć: © Przy słabych połączeniach z siecią operatora w iPhonie 4 może dojść do zrywania połączeń, kiedy dolny segment stalowej ramki jest przykrywany palcem (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © Przy słabych połączeniach z siecią operatora w iPhonie 4 może dojść do zrywania połączeń, kiedy dolny segment stalowej ramki jest przykrywany palcem (fot. heise-online.pl)

Badania, które skłoniły inżynierów z Consumer Reports do tak surowego wyroku, są sprzeczne z twierdzeniami Apple'a. Według specjalistów osłabienie sygnału udało się stwierdzić jedynie w iPhonie 4. nie występuje ono bowiem w iPhonie 3GS, Palmie Pre i innych smartfonach. Do testów zamiast wyświetlanej informacji o sile sygnału, wykorzystano emulator stacji bazowej, z którą łączyły się testowane aparaty. Warto zauważyć, że testy odbywały się w specjalnym pomieszczeniu odizolowanym od fal radiowych płynących z zewnątrz. Poza tym technicy powtórzyli pomiary na dwóch kupionych u różnych sprzedawców egzemplarzach iPhone'a 4. Wyniki pokazały też, że problem nie leży po stronie wielokrotnie krytykowanej za słabe działanie sieci UMTS operatora AT&T.

Kłopoty z odbiorem sygnału jedyny powód, dla którego Consumer Reports nie poleca iPhone'a 4. W innych testach aparat osiągał wyniki dające mu miejsce w czołówce rankingu smartfonów. Zaleca się rozwiązanie zastępcze w postaci oklejenia dolnego fragmentu lewej krawędzi ramki taśmą izolacyjną albo też używanie etui ochronnego. Sam Apple sprzedaje dobrze izolujące gumowe ramki pod nazwą Bumper za – bagatela – 29 euro. Jeśli zaś ktoś nie chce stosować taśmy izolacyjnej ani etui, Consumer Reports radzi mu sięgnięcie po starszy model iPhone'a – 3GS.

Apple na razie nie skomentował wyników testów, ale usunął poświęcony im wątek z forum discussions.apple.com – co jednak nie uszło uwagi blogerów z Tuaw.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.