AliExpress otworzył w Madrycie pierwszy salon w Europie. Następny może być w Polsce

AliExpress otworzył w Madrycie pierwszy salon w Europie. Następny może być w Polsce15.11.2019 11:29
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

AliExpress czuje się coraz pewniej na europejskim rynku. Chiński gigant otworzył niedawno pierwszy salon na starym kontynencie i w planach ma już budowę kolejnych. Niewykluczone, że jeden z nich powstanie w Polsce.

AliExpress cieszy się rosnącą popularnością. Jedna z największych firm działających w branży e-commerce na świecie, ma w planach poszerzenie swojej działalności i podbicie europejskiego rynku. Chińczycy latem tego roku otworzyli pierwszy salon na starym kontynencie i już planują budowę kolejnych.

Platforma jest w tej chwili jednym z najpopularniejszych serwisów handlowych w wielu krajach. Chociaż filarem chińskiego giganta jest sprzedaż online, firma chce postawić także na handel tradycyjny. Pierwszy europejski salon w Madrycie o powierzchni 740 mkw posiada prawie tysiąc produktów ponad sześćdziesięciu marek.

Trzeba zaznaczyć, że klienci nie mogą zakupić w nim produktów, a jedynie je obejrzeć. Zamówienia wciąż muszą składać online, jednak możliwość zobaczenia towaru przed jego zakupem z pewnością będzie dla nich sporym ułatwieniem przy podjęciu decyzji.

Kolejny salon powstanie w Polsce?

Przedstawiciele AliExpress zapowiedzieli, że mają w planach otwarcie kolejnych sklepów stacjonarnych w Europie. Firma nie poinformowała jeszcze o lokalizacji, jednak nie jest tajemnicą, że oprócz Hiszpanii, to Polska i Rosja są najważniejszymi rynkami dla Chińczyków. Niewykluczone więc, że to właśnie nasz kraj będzie miejscem powstania kolejnego salonu.

- Otworzymy w Europie kolejny salon, ale nie mogę jeszcze ujawnić lokalizacji. Oczywiście to dla nas tylko dodatkowa działalność, nie staniemy się firmą handlu tradycyjnego tylko nadal rozwijamy się głównie online - mówi Cheer Zhangm, główny menedżer ds. operacyjnych w chińskiej spółce, w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

E-handel w większości krajów świata stanowi obecnie mniej niż 10 procent udziału w sprzedaży detalicznej. Rozwój takich firm jak AliExpress może jednak w znacznym stopniu przyczynić się do popularyzacji potencjału internetowych zakupów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.