Afiliacja - co to właściwie jest i jak na niej zarabiać? Raport Interaktywnie.com

Afiliacja - co to właściwie jest i jak na niej zarabiać? Raport Interaktywnie.com05.04.2019 15:04
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com | Interaktywnie.com

Rok 2018 był dla sieci afiliacyjnych i programów partnerskich przełomowy z powodu RODO. I choć wielu ekspertów wieszczyło załamanie rynku, nowe regulacje prawne wyszły wszystkim na dobre. Rynek pozyskiwania tzw. leadów został ucywilizowany, spam ograniczony, a skuteczność affiliate marketingu - zwiększona. Teraz rynek rośnie w tempie ok. 10-proc.

Cały raport w formacie PDF dostępny tutaj.

Uczestnictwo w programach partnerskich i sieciach afiliacyjnych daje wiele korzyści zarówno tym, którzy chcą sprzedać swoje produkty lub usługi, jak i tym którzy chcą je sprzedawać – wydawcom portali, infuencerom i innym internetowym sprzedawcom. To doskonałe narzędzie do pomnażania zysków przez obie strony biznesu.

Polacy od początku byli dosyć sceptycznie nastawieni do marketingu efektywnościowego, największą przeszkodą był brak zrozumienia czym dokładniej jest afiliacja. Dużym wyzwaniem jest odpowiednia dywersyfikacja kanałów monetyzacji swojego ruchu. Wraz z rozwojem Internetu coraz szerzej dostępne były różnego typu serwisy, które pozwalały w przystępny sposób zbliżyć wydawcę do reklamodawcy bez konieczności zakładania wielu kont i zarabiania pieniędzy na kilku platformach jednocześnie.

Programy afiliacyjne i sieci partnerskie to kopalnia złota. Dzięki afiliacji można zarabiać na blogu lub stronie internetowej wtedy, kiedy tylko ma się na to ochotę, bez czekania na to, że odnajdzie nas jakaś marka i zechce nawiązać współpracę. Wystarczy zamieścić materiały reklamodawcy, podjąć się sprzedaży, wypełniać formularze albo tylko odwiedzać określone strony. Ba... Nawet nie trzeba mieć własnej witryny.

Żyjemy w czasach przesytu informacji o charakterze marketingowym. Według badań każdy z nas napotyka codziennie na swojej drodze tysiące komunikatów reklamowych. Nauczyliśmy się uodparniać
na nie, a typowo marketingowe wiadomości, których otrzymujemy dziesiątki na swoje skrzynki e-mail nie robią na nas żadnego wrażenia.

Dodatkowo zarówno od wydawców, jak i prywatnych uczestników programów partnerskich wymagane jest przestrzeganie prawa w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych. Każdy, kto je zbiera, pozyskuje dla końcowego klienta musi przestrzegać RODO.

O tym, jak wykorzystać ten trend przeczytacie w najnowszym raporcie interaktywnie.pl. Dowiecie się z niego jak wybrać programy partnerskie i sieci afiliacyjne; jak wyglądałaby sytuacja, gdyby nie sprzedawać, a pytać; jak to wszystko się zaczęło i jak zmieniało przez lata i co trzeba wiedzieć w związku z RODO i afiliacją.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.